اخبار و شنیده‌های بازارآزاد 

اخبار و شنیده هایی از فارس، وآوا، گروه پالایشگاهی، تپمپی، ثعمرا، کیسون و...

به گزارش رهنمون سرمایه:

فارس
در حالی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در روزهای اخیر از جنگ اقتصادی و محرمانه بودن اطلاعات فروش شرکت های پتروشیمی سخن گفت که منابع خبری نزدیک به این شرکت می گویند: صورت های مالی شرکت تجارت صنعت خلیج فارس مردود اعلام شده و گزارش های کیفری دراین باره رد شده و سازمان بازرسی به این موضوع ورود کرده است. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند؛  با وجود اعمال تحریم ها، شرکت های بورسی موظف هستند اطلاعات فروش خود را به منظور شفاف سازی و ایجاد امیدواری اعلام کنند و سازمان بورس به عنوان نماینده سهامداران نباید در این باره کوتاهی کند. البته این کارشناسان می گویند: نیاز نیست با توجه به وجود تحریم ها اطلاعات خریداران و جزییات فروش محصولات ذکر شود، اما انتشار اطلاعات به صورت کلی ضروری است./

وآوا
یازدهمین عرضه اولیه امسال در فرابورس ایران با کشف قیمت ۲۱۶۰ ریالی هر سهم «وآوا» رقم ‏خورد.‏
‏۸۷۹ هزار و ۹۳۷ نفر در عرضه 25 درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری آوانوین مشارکت کردند که تخصیص حداکثر ۱۷۴ سهم به هر یک از  ۸۷۵ هزار و ۸۸۱  کد معاملاتی انجام شد.

گروه پالایشگاهی
فرمول محاسبه قیمت لوب‌ کات اعلام شد.(قیمت نفت‌ کوره ۱۸۰ از نشریه «پلاتس»× نرخ ارز «نیما» × ۱.۱۵× ۰.۹)
ستاد تنظیم بازار با تغییر فرمول محاسبه قیمت لوب‌کات برای فروش به‌پالایشگاه‌های روغن‌سازی موافقت کرد و براساس آن ضریب ۰.۹۵درصد فرمول قیمت پایه لوب‌کات تا اول دی‌ماه سال‌جاری به ۰.۹درصد تقلیل پیدا کرد.

تپمپی
تپمپی از مشارکت در طرح انتقال نفت خام از گوره به جاسک خبر داد

ثعمرا
شرکت عمران و توسعه شاهد اعلام داشت با عنایت به مصوبه شماره ٣۶٣  هیات مدیره این شرکت  و مصوبه شماره ٨١٧ هیات مدیره شرکت پاداد (شرکت تابعه)، شرکت مزبور برای پذیرش سهام خود در بازار فرابورس ایران اقدامات قانونی لازم را معمول نماید

کیسون
کیسون از حضور در مناقصه انجام مهندسی، خرید، ساخت، اجرا و راه اندازی (EPC) طرح افزایش ظرفیت واحد تولید پنتان و احداث واحد تولید هگزان گرید پلیمری در پالایشگاه نفت کرمانشاه، استان کرمانشاه و نتیجه آن خبر داد.