اخبار و شنیده‌های بازارآزاد 

به گزارش رهنمون سرمایه:

دتوزیع
دهمین عرضه اولیه امسال در فرابورس ایران با کشف قیمت 23 هزار ریالی هر سهم «دتوزیع1» رقم ‏خورد.‏
‏934 هزار و 964 نفر در عرضه 10 درصد از سهام شرکت توزیع داروپخش مشارکت کردند که تخصیص حداکثر 66 سهم به هر یک از 928 هزار و 926 کد معاملاتی در حال انجام است‎.
گروه رایانه
فعالیت حدود ۱۰ میلیون ابزار پذیرش در شبکه پرداخت الکترونیک
گزارش منتشره از سوی شاپرک نشان می‌دهد که تعداد ابزارهای پذیرش فعال از جمله کارتخوان، ابزار پذیرش موبایلی و اینترنتی در شبکه پرداخت الکترونیک تا پایان تابستان به ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار ابزار رسیده است.

عرضه اولیه/پارس
پلیمر آریاساسول دو هفته آینده برای ورود به بورس اوراق بهادار روی میز هیات پذیرش بورس می رود.

ذوب
منصور یزدی زاده مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در کنفرانس استیل پرایس به عنوان مرد سال فولاد ایران معرفی شد .
یزدی زاده لوح ویژه مرد سال فولاد را از خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو دریافت کرد.
این انتخاب از طریق نظر سنجی از فعالان بازار فولاد و مواد اولیه صورت گرفته است . طی کنفرانس های مجموعه استیل پرایس از مدیران نخبه فولادی هر سال تجلیل می شود .

وبملت/فملی
بانک ملت بلوک۵.٧ درصدی سهام ملی مس را با قیمت پایه هر سهم ۵٩٠ تومان آگهی کرد
این بلوک در تاریخ سی مهر به صورت ٣٠ درصد نقد و مابقی اقساط عرضه میشود

خساپا/گروه قطعه ساز
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور مطرح کرد:عملکرد خوب سایپا در افزایش و رونق تولید
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور گفت: با تحول در رویکرد مدیریت کلان گروه سایپا، این مجموعه بهترین عملکرد را در زمینه تولید محصولات در میان خودروسازان داخلی در چند ماه گذشته و به ویژه در شهریورماه گذشته داشته است.
گروه پالایشگاهی
سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی گفت:
در پی انتقادات نسبت به شرکت ملی نفت درباره نوع قیمت گذاری خوراک پالایشگاه ها، اکنون نرخ خوراک به قیمت شهریورماه سالجاری بازگشته است
گروه فولاد
در پنجاه و چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار و بر اساس درخواست معاون صنایع معدنی وزارت صمت، مسئولیت برگزاری کمیته تخصصی بازار فولاد به دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار واگذار شد.
دی
یک منبع آگاه در بانک دی با تأکید بر اینکه این بانک طبق تعهدی که به سازمان بورس و بانک مرکزی دارد باید  تا ابتدای آبان ماه از ماده 141 قانون تجارت خارج شود، بر همین اساس بانک دی به‌طورجدی در حال تدارک افزایش سرمایه 2400 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی یا تهاتر سهام است
گروه سیمان
دبیر انجمن تولیدکنندگان سیمان گفت: با توجه به افزایش هزینه‌ها، کار آنالیز و کارشناسی قیمتی برای تغییر قیمت در نیمه دوم سال آغاز شده است