افزایش قیمت خودروها فروکش کرد

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خودروهای داخلی و خارجی فروکش کرده است؟ گفت: از چهارشنبه هفته گذشته قیمت کاذب خودروها فروکش کرد. در حال حاضر قیمت خودروها در بازار منطقی شده است اما تقاضا نیز برای خرید خودرو به طور چشم‌گیری کاهش یافته است.

سعید موتمنی افزود: آنچه به نظر می‌رسد قیمت خودروهای داخلی، مونتاژ و خارجی تا شب عید گران نخواهد شد؛ چرا که در نیمه نخست امسال قیمت خودروها به اندازه کافی گران شده است. با افزایش مجدد قیمت‌ها دیگر تقاضایی در بازارها وجود نخواهد داشت، در نتیجه نبود تقاضا منجر به کاهش قیمت خودرو می‌شود.

او اظهار کرد: در یک هفته اخیر متوسط قیمت خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان کاهش پنج درصدی داشت. هفته گذشته قیمت سراتو از ۲۸۰ میلیون تومان به ۳۵۵ میلیون تومان رسید. این در حالی است که در روز پنج‌شنبه قیمت این مدل خودرو به ۳۱۰ میلیون تومان رسید و این یعنی قیمت سراتو ظرف یک هفته ۴۵ میلیون تومان ارزان شد. قیمت جک نیز ظرف هفت روز ۱۵ میلیون تومان ارزان شد. قیمت ۲۰۶ تیپ پنج نیز تا ۱۰ میلیون تومان ارزان و به قیمت ۱۰۴ میلیون تومان رسیده است.

موتمنی با اشاره به رابطه قیمت بنزین بر افزایش قیمت خودروها دوگانه‌سوز گفت: با افزایش قیمت بنزین تقاضا برای خرید پژو ۴۰۵ و پراید افزایش یافت. قیمت پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز نیز ۱۰ میلیون تومان گران شد.

منبع : تجارت نیوز