تغییر مسیر بورس به سمت سهم‌های بنیادی

ک کارشناس بازار سرمایه گفت: این احتمال وجود دارد که با توجه به عدم رشد متناسب بازار نسبت به تورم، نمادهای بنیادین بازار مورد توجه بازار قرار گیرند و موج نقدینگی از سهم‌هایی که رشد چند برابری داشتند به سمت سهم‌های بنیادی ورود پیدا کند.

به گزارش رهنمون سرمایه به نقل از ایرنا؛ امیرعلی امیرباقری به روند معاملات بورس در بازار اشاره کرد و گفت: با توجه به کاهش ریسک سیاسی و اقدامات سنجیده ایران در زمان مناسب، اقبال دوباره به سمت بازار سرمایه بازگشت و همانطور که انتظار می‌رفت شاخص بورس دوباره وارد فاز صعودی شد.

امیرباقری خاطرنشان کرد: حمایت‌هایی که در طول چند وقت اخیر از سمت دولت و نهادهای متولی از بازار سرمایه صورت گرفت به این نوع و شکل بی‌سابقه بوده و بازار سرمایه توانسته به دلیل پتانسیل‌های موجود در بعد تامین مالی، جذب نقدینگی و ارزندگی ذاتی قادر به جذب نقدینگی سرگردان به سمت خود باشد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: بازار سرمایه مورد توجه دولت و سایر نهادهای ذی ربط قرار گرفته و احساس می‌شود که این توجه ادامه دار باشد و بتوانیم بازار معقول و منطقی را در میان مدت و بلند مدت شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اصلاح قیمت صورت گرفته در بسیاری از نمادها، ایجاد سطوح قیمتی جذاب برای خرید و محدودیت دامنه نوسان به دو درصد زمینه اقبال سرمایه‌گذاران به نمادها و بدنه بازار فراهم شد که همین امر باعث تشکیل صفوف خرید سنگین برای همه نمادها شد.

امیرباقری اظهار داشت: انتظار می‌رود این روند در بازار دو روز آینده ادامه دار باشد اما احساس می‌شود در زمان طولانی‌تر احتیاج به دقت، توجه و احتیاط بیشتری از سوی سهامداران در انتخاب نمادها برای سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: این احتمال وجود دارد که با توجه به عدم رشد متناسب بازار نسبت به تورم، نمادهای بنیادین بازار مورد توجه بازار قرار گیرند و موج نقدینگی از سهم‌هایی که رشد چند برابری داشتند به سمت سهم‌های بنیادی ورود پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: یک سری از نمادها در محدوده‌هایی قرار گرفتند که احتیاج به اصلاح دارند و از طرف دیگر زمینه برای جذب نقدینگی از سوی نمادهای بنیادی فراهم است این موضوع برای بازار به عنوان مزیت محسوب می‌شود تا جذابیت خود را برای سرمایه‌گذاران نگه دارد و از خروج نقدینگی بازار جلوگیری شود.