سقوط قیمت طلا به زیر ۱۵۰۰ دلارآزاد 

به گزارش رهنمون سرمایه به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۴۸۹ دلار و ۸۰ سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با ۰.۶ درصد کاهش به ۱۴۹۵ دلار و ۲۰ سنت رسید.

شاخص گسترده ام اس سی آی در منطقه آسیا و اقیانوسیه به استثنای ژاپن امروز با رشد ۰.۱۳ درصدی مواجه بود و شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی به حدود ۹۸.۹۸ افزایش یافت.

ارزش دلار پس ازآن افزایش یافت که رسانه های آمریکایی گزارش‌دادند وزارت بازرگانی چین اعلام کرده که پکن آمادگی دارد در مورد بخش هایی از مذاکرات که دو طرف بر سر آن به توافق رسیده اندبا آمریکا توافق امضا کند.

مذاکرات تجاری آمریکا و چین در سطح مقامات ارشد این دو کشور قرار است اواخر این هفته از سر گرفته شود و نخست وزیر چین با نماینده تجاری آمریکا و وزیر خزانه داری این کشور در واشنگتن دیدار نماید.

این مذاکرات در شرایطی انجام می شود که قرار است تعرفه های دولت آمریکا علیه ۲۵۰ میلیارد دلار کالای چینی‌ از روز ۱۵ اکتبر از ۲۵ به ۳۰ درصد افزایش یابد.

سرمایه گذاران همچنین در انتظار انتشار صورت مذاکرات کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر در روز چهارشنبه هستند، تا سرنخ هایی از سیاست پولی فدرال رزرو در نشست ماه اکتبر به دست بیاورند

مطالب مرتبط