شاخص مدار صعود

شاخص کل در بازار بورس امروز (یکشنبه) دو هزار و ۸۶ واحد افزایش داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۶۹ هزار و ۷۱۸ واحد رسید.براساس معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۹۹۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۴ هزار و ۲۲۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۹۹۳ واحد افزایش به ۱۱۸ هزار و ۱۵۹ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۶۶۳ واحد رشد به ۷۸ هزار و ۹۱۲ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با سه هزار و ۲۹۹ واحد افزایش به رقم ۴۴۰ هزار و ۶ واحد رسید، شاخص بازار اول یک هزار و ۵۱۷ واحد و شاخص بازار دوم چهار هزار و ۲۴۰ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۳۳۴ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۹۲ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۴۵ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۱۴۱ واحد، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۱۲۲ واحد و س. صنایع شیمیایی ایران (شیران) با ۱۰۷ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

پتروشیمی پارس (پارس) با ۲۲۳ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۸۹ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۵۷ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۴۳ واحد و پتروشیمی نوری (نوری) هم با ۴۱ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان، ماشین سازی اراک، بانک اقتصاد نوین و قند ثابت خراسان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۹۵۶ میلیون و ۱۳۶ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۲۳۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

 

شاخص فرابورس نیز ۴۹ واحد رشد داشت و بر روی کانال چهار هزار و ۸۲۳  واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۸۹۹ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۵ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، نماد پتروشیمی مارون (مارون)، صنایع ماشین‌های اداری مادیرا (مادیرا)، بیمه کوثر (کوثر)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، فرابورس ایران (فرابورس) و تولید نیروی برق دماوند (دماوند) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، و پالایش نفت شیراز (شراز)، تروشیمی زاگرس (زاگرس) و توزیع داروپخش (دتوزیع) هم مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند

منبع : ایرنا