عملکرد خوب شش ماهه دپارسآزاد 

بر اساس صورت های مالی شش ماهه منتهی به شهریور 98 دپارس رشد فروش 100 درصدی داشته و به کمک افزایش حاشیه سود شاهد رشد 157 درصدی سود عملیاتی هستیم که در نهایت منجر به تحقق 1912 ریال سود به ازای هرسهم شده است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 161 درصد رشد داشته است. این شرکت در فصل بهار 430 ریال سود به ازای هرسهم ساخته بود. این شرکت در فصل تابستان 3.5 برابر بیشتر سود محقق کرده است.

فروش مقداری دوره مالی شش ماهه منتهی به شهریور نسبت به دوره مشابه سال قبل 21 درصد افزایش را نشان می دهد . مبلغ فروش نسبت به دوره مشابه سال قبل 100 درصد افزایش را نشان می دهد و این ناشی از بهینه سازی سبد محصول به جهت افزایش تولید محصولات با حاشیه سود بالاتر و حفظ و افزایش سهم بازار شرکت در صنعت داروئی کشور وحذف محصولات زیان ده می باشد. همچنین شرکت با توجه به شرایط تحریم ها نسبت به تأمین مواد اولیه جهت تولید و فروش شش ماهه دوم سال 1398 تمهیدات لازم را در نظر گرفته و پیش بینی می شود بودجه سال 1398 محقق گردد.

 

هزینه های مالی در شش ماهه منتهی به 31/06/1398  نسبت به دوره مشابه سال قبل 39  درصد کاهش داشته است. درصورت ثبات نرخ سود تسهیلات باتوجه به کاهش مانده تسهیلات در شش ماهه منتهی به خرداد ماه سال 98 پیش بینی می گردد هزینه های مالی نیز به میزان قابل توجهی در سال 98 کاهش یابد.