قرارداد توسعه میدان گازی بلال امضا شدآزاد 

به گزارش رهنمون سرمایه ، وزیر نفت در این مراسم با اشاره به دانش بنیان بودن شرکت پتروپارس گفت: این شرکت یکی از بهترین و منظم ترین شرکت هاییست که وزارت نفت با آن قرارداد دارد چرا که همیشه به بهترین نحو ممکن وظایف محوله را به انجام رسانده است.
زنگنه در ادامه افزود: هم اکنون در تولید روزانه از میادین مشترک نفتی با همسایه جنوبی علیرغم همه تحریم ها نه تنها عقب نیستیم بلکه در برخی مواقع جلوتر از آنها هستیم.
وزیر نفت با بیان اینکه تا پایان این دولت تکلیف تمام میدان‌های مشترک روشن می‌شود، گفت: امسال تکلیف توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی و میدان گازی «فرزاد بی» مشخص می شود هدف از این قرارداد که به قرارداد بیع متقابل طرح توسعه جامع و یکپارچه فاز‌های ۱۱ تا ۲۴ پارس جنوبی الحاق می‌شود، دستیابی به تولید روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز غنی (۱۴ میلیون مترمکعب) در ۳۴ ماه است. گاز تولیدی این میدان برای فرآورش به پالایشگاه فاز ۱۲ منتقل می‌شود.
شرکت پتروپارس براساس قرارداد امضاشده، مسئولیت راهبری و مدیریت قرارداد، انجام مطالعات مخزنی، طراحی حفاری و تهیه اسناد مناقصه‌های فرعی را به‌عهده خواهد داشت و موظف است با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و توانمندی پیمانکاران و سازندگان تجهیزات داخلی، نسبت به برگزاری مناقصه‌های فرعی زیر نظارت و تایید کامل کارفرما اقدام کند.
مطابق این قرارداد، پیمانکار (پتروپارس) موظف است حفاری هشت حلقه چاه، احداث و نصب یک جکت سرچاهی چهارپایه، ساخت و نصب یک عرشه با ظرفیت تولید روزانه ۵۰۰ میلیون فوت‌مکعب گاز غنی و احداث یک رشته خط لوله زیر دریایی به طول تقریبی ۲۰ کیلومتر را انجام دهد.
با اجرای کامل این طرح، افزون بر افزایش ظرفیت تولید گاز کشور، زمینه‌های اشتغال گسترده به‌ویژه در استان هرمزگان ایجاد می‌شود و بازار کار مناسبی برای پیمانکاران و سازندگان تجهیزات داخلی به وجود خواهد آمد. این طرح به تایید شورای اقتصاد رسیده و از محل سرمایه صندوق توسعه ملی تامین شود.

مطالب مرتبط