قیمت مرغ در بازار

 

بر اساس جدیدترین نرخ‌‌ها، متوسط قیمت مرغ از سوی مرکز آمار به‌ازای هر کیلو ۱۳،۲۰۰ تومان اعلام شده است.

به گزارش تجارت نیوز، نیوز ،بر اساس اعلام مرکز آمار، بانک مرکزی مجوز انتشار شاخص‌های قیمت که شامل قیمت مرغ هم می‌شود را ندارد.

منبع قیمت: مرکز آمار

تغییرات قیمت مرغ در بازار

 

گوشت مرغ جایگاه خاصی در سبد کالایی ایرانیان دارد. در صنعت دام و طیور کشور بیش از دو میلیون تن گوشت مرغ در سال تولید و مصرف می‌شود. هرگونه نوسانی اثر بزرگی بر روی این صنعت دارد.

به‌دلیل قیمت بالای گوشت قرمز، از گوشت مرغ به عنوان جایگزین به‌ویژه در میان دهک‌های پایین جامعه استفاده می‌شود.

تغییر قیمت مرغ هم خانوارها و هم مرغداران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

قیمت مرغ در پاییز سال گذشته در محدود شش هزار تومان تا هفت هزار تومان قرار داشت و با نوسان‌های جزئی قیمت تا پایان سال ۱۳۹۶ در همان محدوده قیمتی باقی ماند.

در بهار سال جاری قیمت مرغ روند نزولی به خود گرفت و از هر کیلو ۸۲۰۰ تومان در فرودین‌ماه به حدود ۷۴۰۰ تومان در خردادماه رسید و همین مسئله با اعترض شدید مرغداران همراه شد.

با متعادل شدن قیمت مرغ به یکباره از تیر ماه سال جاری قیمت این کالا روند صعودی به خود گرفت.

افزایش قیمت مرغ در تابستان سال جاری به دلیل گران شدن ذرت و کنجاله سویا بود که تغذیه مرغ از این محل است.

در مجموع قیمت مرغ از پاییز سال گذشته تا پاییز امسال حدود سه هزار تومان افزایش یافته، به‌طوری که هر کیلو گوشت مرغ در آبان‌ماه سال جاری به بیش از ۱۰ هزار تومان رسیده است.

متوسط قیمت مرغ در مناطق شهری کشور از سوی مرکز آمار به‌صورت ماهانه اعلام می‌شود. متوسط قیمت مرغ در تهران از سوی بانک مرکزی به‌صورت هفتگی اعلام می‌شد که از ابتدای دی ماه اعلام متوسط قیمت‌ها از سوی بانک مرکزی انجام نمی‌شود.

جدیدترین قیمت مرغ در بازار تهران و مناطق شهری کشور را در این مقاله پیگیری کنید.

 

منبع : تجارت