وضعیت روند خوراک دریافتی پتروشیمی‌ها تا ۱۴۰۴آزاد 

به گزارش رهنمون سرمایه، بهزاد محمدی در حاشیه روز پایانی سیزدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست درباره صنایع پایین‌دست پتروشیمی اظهار کرد: هم‌اکنون سالانه ۳۳ میلیون تن برابر با ۶۵۰ هزار بشکه معادل نفت در روز میزان خوراکی است که از وزارت نفت دریافت می‌کنیم.

به گفته وی مقدار خوراک دریافتی صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۰ با تحقق جهش دوم صنعت پتروشیمی به سالانه ۶۲ میلیون تن برابر روزانه ۱.۴ میلیون بشکه معادل نفت‌خام می‌رسد که این رقم در سال ۱۴۰۴ با تحقق جهش سوم پتروشیمی به ۱.۷ میلیون بشکه معادل نفت خام می‌رسد که این به معنای واقعی گذر از خام‌فروشی در صنعت نفت است.

این مقام مسئول با بیان اینکه به ازای هر تن تولید در صنعت پتروشیمی حدود هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود، ادامه داد: هم‌اکنون با ۶۶ میلیون تن ظرفیت این صنعت، ۱۰۸ هزار نفر فعال هستند. آمار اشتغال در صنایع پایین‌دست پتروشیمی بسیار خیره‌کننده است،رقم اشتغال در این صنایع به ۱۷۰ برابر می‌رسد و در صنایع تکمیلی ۱۵ هزار بنگاه فعال داریم که این بنگاه‌ها ۸۸۰ هزار اشتغال ایجاد کرده‌اند. بنابراین به ازای تحویل هر تن محصول به بخش پایین‌دست ۱۷۰ هزار اشتغال داریم.

محمدی با بیان اینکه ۳۱ میلیون تن محصول قابل فروش در بخش بالادست پتروشیمی تولید می‌شود، گفت: ۲۲.۵ میلیون تن بالغ بر ۷۰ درصد تولیدات صادر می‌شود.این روند نیز به همین ترتیب در بخش پایین‌دست در حال انجام است و حدود ۵ میلیون تن خوراک به بخش پایین‌دست می‌دهیم که به محصولات متنوع تبدیل می‌شود.

مطالب مرتبط