“پکویر” سود ۲۰ ریالی شناسایی نمودآزاد 

شرکت کویر تایر در دوره ۹ ماهه منتهی به شهریور ۹۸ سود ۲۰ ریالی برای هر سهم شناسایی کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۹۳ درصدی داشته است.

به گزارش رهنمون سرمایه شرکت کویر تایر در دوره ۹ ماهه منتهی به شهریور ۹۸ درآمد ۳۱۴٫۸ میلیارد تومانی ساخته است. بهای تمام شده درآمد عملیاتی کویر تایر ۲۹۰ میلیارد تومان است. کویر تایر در این دوره برای هر سهم سود ۲۰ ریالی شناسایی نموده است.

برتری رشد بهای تمام شده نسبت به درآمد عملیاتی

مقدار فروش کویر تایر در دوره ۹ ماهه منتهی به شهریور ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶ درصدی (معادل افزایش ۸۳۷ تنی) داشته است. کویر تایر در دوره نه ماهه منتهی به شهریور ۹۷، توانسته است ۱۳٫۸ هزار تن فروش داشته است که فروش در دوره ۹ ماهه منتهی به شهریور ۹۸ به ۱۴٫۶ هزار تن رسیده است. علاوه بر افزایش مقداری، افزایش نرخ فروش تایر بایاس و رادیال موجب شده است درآمد پکویر رشد ۴۹ درصدی داشته است. درآمد پکویر از ۲۱۱٫۷ میلیارد تومان به ۳۱۴٫۸ میلیارد تومان رسیده است.

بهای تمام شده درآمد عملیاتی به دلیل افزایش مقدار تولید و همچنین افزایش نرخ کائوچو طبیعی و مصنوعی، دوده، نخ و سیم و سایر مواد افزایش یافته است. بهای تمام شده درآمد عملیاتی با رشد ۷۷ درصدی به ۲۹۰ میلیارد تومان رسیده است.

کاهش سودآوری پکویر در دوره ۹ ماهه منتهی به شهریور ۹۸

با توجه به برتری رشد بهای تمام شده نسبت به درآمد عملیاتی، سود ناخالص پکویر کاهش یافته است. سود ناخالص پکویر از ۴۸٫۲ میلیارد تومان در دوره ۹ ماهه منتهی به شهریور ۹۷ با کاهش ۴۸ درصدی به ۲۴٫۹ میلیارد تومان در دوره شش ماهه منتهی به شهریور ۹۸ رسیده است.

سود عملیاتی پکویر نیز از ۲۵٫۱ میلیارد تومان در دوره ۹ ماهه منتهی به شهریور ۹۷ با کاهش ۹۰ درصدی به ۲٫۶ میلیارد تومان رسیده است.

سود خالص پکویر علاوه بر کاهش حاشیه سود به دلیل افزایش هزینه مالی نیز کاهش قابل توجه داشته است. سود خالص پکویر از ۲۰ میلیارد تومان در دوره ۹ ماهه منتهی به شهریور ۹۷ به ۱٫۴ میلیارد تومان در دوره ۹ ماهه منتهی به شهریور ۹۸ رسیده است. بنابراین با توجه به کاهش سود خالص، سود هر سهم پکویر از ۲۸۶ ریال با کاهش ۹۳ درصدی به ۲۰ ریال رسیده است.

"پکویر" سود 20 ریالی شناسایی نمود

عملکرد مختلف پکویر در دوره‌های سه ماهه

پکویر در دوره‌های سه ماهه عملکردهای مختلفی داشته است. در سه ماهه اول سال مالی منتهی به آذر ۹۸، سود ۴۴ ریالی شناسایی کرده است اما در دوره سه ماهه دوم، زیان ۱۸۲ ریالی شناسایی کرده است که موجب شده است سود شرکت به طور قابل ملاحظه‌تی کاهش یابد. اما در سه ماهه تابستان پکویر سود ۱۵۸ ریالی شناسایی کرده است که موجب شده است سود تجمیعی ۹ ماهه به ۲۰ ریال برسد.

"پکویر" سود 20 ریالی شناسایی نمود