کاهش سرمایه گذاری بورسی «ونفت»

شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت در آذرماه سال جاری سهام شرکت کربن ایران، سهام مشترک سیمان فارس و خوزستان و سهام سیمان فارس را واگذار کرد.

به گزارش  رهنمون ، شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت در دوره یک ماهه منتهی به آذر۹۸ در ۱۳ شرکت با بهای تمام شده ۳۴۹,۰۸۱ میلیون ریال سرمایه گذاری کرده است. بهای تمام شده سرمایه گذاری های شرکت در بخش مواد و محصولات دارویی ۹,۱۱۹ میلیون ریال افزایش یافته است. این درحالی است که بهای تمام شده سرمایه گذاری های شرکت در بخش سیمان، آهک و گچ ۱۵,۹۱۵ میلیون ریال و بخش محصولات شیمیایی ۲۵,۲۷۳ میلیون ریال کاهش داشته است.

همچنین، شرکت «ونفت» در دوره آذرماه سال جاری در ۲۱ شرکت خارج از بورس ۱,۳۰۶,۱۴۵ میلیون ریال سرمایه گذاری کرد که هیچ گونه تغییری در بهای تمام شده آن صورت نگرفته است. لذا تا پایان دوره آذرماه سال جاری ارزش سرمایه گذاری های شرکت در این بخش ثابت بوده است. در بین سرمایه گذاری های انجام شده بیشترین سرمایه در خدمات فنی مهندسی ( معادل ۳۴٫۵۲ درصد) و بخشی از فعالیت های خدماتی (معادل ۲۱٫۲۴ درصد) قرار گرفته است.

پورتفوی بورسی «ونفت»

شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۸۱,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال و شرکت ملی صنایع مس ایران با ۷۸,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال از سرمایه شرکت «ونفت» بیشترین سهم در پورتفوی بورسی شرکت «ونفت» دارند. در کنار این، شرکت کنتورسازی ایران با ۲۰۰,۰۰۰ میلیون ریال و شرکت کربن ایران با ۲۵۰,۰۰۰ میلیون ریال از سرمایه شرکت «ونفت» کمترین سهم در پورتفوی بورسی شرکت «ونفت» قرار دارند.

پورتفوی غیربورسی «ونفت»

شرکت بورس اوراق بهادار تهران با ۱,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال از سرمایه شرکت «ونفت» بشترین سهم را در پورتفوی غیربورسی «ونفت» دارد. این درحالی است که شرکت های «پرتو قشم» و «مدیریت و اجرای طرحهای نفت گستر قشم» با ۱۰ میلیون ریال سرمایه، شرکت کمترین سهم در پرتفوی غیربورسی «ونفت» دارد. لازم به ذکر است که شرکت های «بازرگانی نیک نفت» و «بازرگانی نفت یاب» به طور کامل در مالکیت شرکت «ونفت» قرار دارند.

تحصیل و واگذاری سهام شرکت ها

شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت سهام سینا دارو را به بهای تمام شده هر سهم ۱۸,۲۳۸ ریال به پورتفوی بورسی خود اضافه کرد. همچنین شرکت در آذرماه سال جاری سهام شرکت های کربن ایران به بهای تمام شده کل ۳۸,۱۶۴ میلیون ریال، سهام سیمان فارس و خوزستان به بهای تمام شده کل ۲۲,۱۷۷ میلیون ریال و سهام سیمان فارس را به بهای تمام شده ۵,۹۷۰ میلیون ریال واگذار کرد.