کاهش قیمت طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۵۵۱ دلار و ۲ سنت رسید.

به گزارش  رهنمون ،به نقل از رویترز، به دنبال کاهش سطح تنش در روابط ایران و آمریکا که موجب کمتر شدن نگرانی سرمایه گذاران و اشتها برای حضور در بازارهای پرریسک تر شد، قیمت طلا پس از کاهش یک درصدی در جلسه قبل امروز نیز شاهد افت نسبی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۵۵۱ دلار و ۲ سنت رسید. قیمت فلز زرد در جلسه قبل به پایین ترین رقم از زمان ترور سردار سلیمانی در روز سوم ژانویه یعنی ۱۵۳۹ دلار و ۷۸ سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۵۵۱ دلار و ۴۰ سنت رسید.

پس از آنکه ترامپ به جای واکنش نظامی به اقدام تلافی جویانه ایران، اقدام به وضع تحریم هایی تکراری علیه تهران کرد، بازارها تا حدودی از نگرانی وقوع جنگ رها شدند. به دنبال کاهش سطح تنش در خاورمیانه شاخص ها در بازارهای بورس جهان نیز به ارقام بی سابقه ای افزایش یافت.

روز پنجشنبه و در ادامه شکست های سیاسی ترامپ پس از اقدام تروریستی هفته گذشته، مجلس نمایندگان آمریکا با صدور قطعنامه ای ضمن محدود کردن اختیارات ترامپ، وی را از هرگونه اقدام نظامی علیه ایران منع کرد.

سرمایه گذاران اکنون روز فاز نخست توافق تجاری بین آمریکا و چین که قرار است هفته آینده در کاخ سفید امضا شود متمرکز شده اند.

اما حجم بالای خرید سویای چین از برزیل و برخی اقدامات سیاسی پکن امیدهای آمریکا برای دو برابر کردن صادرات محصولات کشاورزی خود به چین در سال جاری میلادی را کمرنگ ساخته است.

ترامپ گفته دولتش مذاکره بر سر فاز دوم توافق تجاری را به زودی آغاز خواهد کرد، اما اضافه کرده که وی ممکن است برای انعقاد هرگونه توافق دیگری ممکن است تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر صبر کند.