آتشی که دامن بازار فلزات را گرفته

به گزارش متال آنلاین، آتش بین بزرگترین‌ مصرف کننده فلزات و بزرگترین اقتصاد دنیا در حال بالا گرفتن است و در این میان بازار فلزات هم در امان نمی‌ماند.

به گزارش  رهنمون ، قیمت مس در روز دوشنبه و در دومین روز متوالی در بورس جهانی شانگهای کاهش یافته است، چرا که توجه سرمایه‌گذاران دوباره روی تنش‌های بین بزرگترین مصرف‌کننده فلزات و ایالات متحده متمرکز شده است. به طور کلی، تنش بین امریکا و چین مجددا روی بازار فلزات سایه انداخته و باعث شده تا قیمت اکثر فلزات نزولی شود.

به گزارش متال آنلاین، درگیری بین چین و امریکا در خصوص هوآوی و هنگ‌ کنگ در حال افزایش است. خاطر نشان می‌کنیم که امریکا بارها چین را در خصوص شیوع ویروس کرونا مورد سرزنش قرار داده و اعلام کرده که چین از عمد این ویروس را گسترش داده است. امریکا به همین علت برای ارسال محموله‌های نیمه‌رسانا به شرکت هوآوی چین محدودیت ایجاد کرده و در مقابل چین نیز امریکا را تهدید به یک اقدام تلافی‌جویانه کرد. چین در روزهای اخیر اعلام کرد که قصد دارد قوانین جدیدی را در هنگ‌ کنگ اعمال کند که به دنبال این اقدام امریکا مداخله کرد و گفت که اگر چین این اقدام را انجام دهد، ساکت نمی‌ماند.

کمپانی Jinrui Futures گفته است که، درحالیکه موجودی مس انبارهای بورس شانگهای در هفته گذشته با سرعتی زیاد به پایین‌ترین سطح هشت ماهه خود رسیده است، مصرف مس چین رو به زول است. این کمپانی همچنین افزوده که، حمایت کسری عرضه از قیمت‌های مس با از سرگیری عملیات‌ها در برخی از معادن کشورهای امریکای شمالی که به دلیل ویروس کرونا مدت‌ها تعطیل شده بودند، رو به تقلیل یافتن است. به عبارت ساده‌تر کسری در موجودی و عرضه مس از قیمت این فلز سرخ حمایت می‌کرد و باعث صعود آن می‌شد، هم‌اکنون با از سرگیری فعالیت‌ها در این معادن از میزان این کسری کاسته می‌شود و دیگر از افزایش قیمت مس حمایت نمی‌کند.

چین در یک بیانیه دولتی اعلام کرده است که، کمپانی Tongling Nonferrous این کشور در ماه ژوئیه و بعد از تعطیل کردن یک کارخانه قدیمی، یک پروژه ذوب مس جدید که ظرفیت تولید سالانه آن 400.000 تن است را آغاز کرده است.

همچنین کارگران معدن مس – کبالت چینی Molybdenum’s Tenke Fungurume، در جمهوری دموکراتیک کنگو، بعد توافق مصالحه‌آمیز با مدیریت در خصوص جبران خسارت‌های کاری، به اعتصاب یک روزه خود در روز یکشنبه خاتمه دادند.

 

منبع خبری : متال