آخرین نرخ فروش کاتد مس فروش آب نمک فملی سر تجدید ارزیابی ها

پستهای اخیر

amir farahani
View all posts
امید مخبری
View all posts
احمد زارع
View all posts
ugd uhhasdkj
View all posts
سعید دیده
View all posts
سید علی اکبر هاشمی راد
View all posts
مهدوی مهدوی
View all posts
rezataebe110
View all posts
09170188092
View all posts

به گزارش  رهنمون ، اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران درخصوص آخرین نرخ دلاری فروش کاتد اظهار کرد: میانگین نرخ فروش کاتد ، از ابتدای سال تا نیمه تیرماه ۵.۲۷۴دلار بوده اما؛ با توجه به افزایش نرخ در روز‌های اخیر آخرین فروش کاتد با نرخ ۵.۹۷۵دلار انجام شده و بهای تمام شده هر تن کاتد پالایشگاه در ۲ماهه ابتدایی سال جاری مبلغ ۲۸۸میلیون ریال شد.وی درباره صادرات ،  کاتد در سال جاری افزود: مقدار صادرات کاتد در سال جاری ۱۱۰.۰۰۰ تن خواهد بود.مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران درخصوص عیار کنسانتره  مس تولیدی ،  در سال جاری ادامه داد: عیار کنسانتره تابعی از چند شاخص بوده که مهم‌ترین آن خوراک سنگ سولفور ارسالی از معادن است. در معادن روباز سولفوری دنیا با مرور زمان و با برداشت‌های مستمر و حرکت به سمت عمق، عیار خاک در طول سالیان کاهش می‌یابد. امروزه در شرکت ملی صنایع مس ایران در جهت صیانت از معدن و براساس طرح معادن برداشت‌های لازم صورت می‌گیرد.

سعدمحمدی خاطرنشان کرد: روند عیار خوراک ارسالی از معادن از سال ۹۳ الی ۹۸ نشان از افت عیار و رسیدن به ۰/۶۳درصد و در سال ۹۹ برنامه برای متوسط ۰/۶۳ درصد از معادن ابلاغ شده؛ بنابراین افت عیار تغلیظ از عیار‌های ۲۷ به ۲۳ درصد باتوجه به شاخص غنی‌شوندگی بدهی و مبرهن است. اگرچه شاخص ریکاوری در کارخانجات تغلیظ بعضا از متوسط دنیا بالاتر و بهتر است. این امر موجب شده تا عیار متوسط کنسانتره تولیدی در سال ۹۸ برابر با ۲۳/۱۴ درصد باشد.

وی بیان کرد: در پایان ۳ماهه ابتدای سال جاری عیار استخراج سولفوری معادن فعال و روباز کل شرکت ملی صنایع مس ایران ۰/۶۱۴درصد بوده و عیار کنتسانتره تولیدی واقعی کارخانجات تغلیظ بزرگ مس سرچشمه، مس سونگون و مس میدوک ۲۳.۶۷ درصد است.مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران درباره  افزایش سرمایه ، شرکت توضیح داد: طبق مصوبه هیات دولت امکان تجدید ارزیابی برای شرکت وجود دارد، اما مانند همه شرکت‌های بورسی استفاده از این امکان تا ۵ سال آینده برای شرکت مس نیز مهیا خواهد بود. در سال جاری از این محل مصوبه‌ای تنظیم و ابلاغ نشده است.

منبع خبری : بورس نیوز