اخبار و شنیده‌های بازارآزاد 

به گزارش رهنمون سرمایه:

سفار

سفار از افزایش سرمایه 115 درصدی این شرکت از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی خود بر روی کدال خبر دارد.

وتوکا

شایعات از عرضه اولیه تاراز چهار محال زیر مجموعه وتوکا در آینده نزدیک حکایت دارد.

کفپارس

کفپارس از افزایش سرمایه 2208 درصدی این شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها بر روی کدال خواهد خبر داد.

انرژی 3

مدیرعامل بورس انرژی ایران گفت: با پایان موفقیت‌آمیز عرضه اولیه 600 میلیارد تومانی روز گذشته اوراق سلف موازی استاندارد مبتنی بر نفت خام در بازار مشتقه بورس انرژی ایران حجم تأمین مالی دولت از این بازار در کمتر از 30 روز گذشته به 5000 میلیارد تومان رسید.

فملی

مدیرعامل فملی خبر داد: بهره‌برداری از فاز نخست طرح انتقال آب در اوایل سال آینده.

اردشیر سعد محمدی گفت: با اقدامات انجام شده در زمینه طرح انتقال آب از خلیج فارس در سال 99 قسمتی از مسئله آب حل می‌شود، در این راستا از گل گهر به طرف سرچشمه که 152 کیلومتر است نزدیک به 60 کیلومتر لوله گذاری شده است و تمام تلاشمان این است که این طرح در موعد مقرر انجام شود.

خودرو

مدیرعامل ایران خودرو خبر داد کاهش ارزبری 17 میلیون یورویی با اجرای طرح جهاد خودکفایی قطعات ایران خودرو

فرشاد مقیمی در این باره گفت: با اجرای طرح جهاد خودکفایی قطعات که در زنجیره تأمین گروه صنعتی ایران خودرو آغاز شده تاکنون 42 قطعه داخلی سازی شده که کاهش ارزبری بیش از 17 میلیون یورویی به همراه داشته است.

وی همچنین از همکاری با 32 قطعه ساز برای داخلی سازی 67 قطعه در میزهای اول و دوم خودکفایی وزارت صمت خبر داد و گفت: خودکفایی این قطعات در مجموع 698 میلیون یورو کاهش ارزبری در بر خواهد داشت.

مقیمی تصریح کرد: از این قطعات 9 قطعه تاکنون به تولید انبوه رسیده و 7 قطعه نیز به زودی به تولید انبوده خواهد رسید.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بهره برداری از زنجیره ارزش و به کارگیری پتانسیل‌های موجود در کشور برای خودکفایی مجموعه‌ها را از دیگر فعالیت‌های این خودروساز برشمرد و گفت: برنامه ریزی برای پیشبرد اهداف خودکفایی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی آغاز شده و با جدیت دنبال می‌شود.

گفتنی است ایران خودرو در مجموع 148 پروژه برای خودکفایی قطعات در سال 98 و بیش از 110 پروژه برای سال آینده تعریف کرده که با داخلی سازی حاصل از قطعات این پروژه ها کاهش ارزبری قابل توجهی در صنعت قطعه سازی کشور حاصل خواهد شد.

مطالب مرتبط