ادامه صعود طلا در جهان

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۱۶۷۳ دلار و ۸۳ سنت رسید.

به گزارش  رهنمون ،  به نقل از رویترز، در حالی که همزمان با نگرانی ها از تبعات اقتصادی ویروس کرونا سرمایه گذاران برای جبران زیان ناشی از افت شاخص های بورس اقدام به فروش دارایی های خود در بازار طلا کردند، قیمت طلا روز جمعه شاهد نوسان یک درصدی بود اما در نهایت با رشد قیمت به فعالیت خود پایان داد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۱۶۷۳ دلار و ۸۳ سنت رسید. در اوایل جلسه دیروز قیمت فلز زرد با ۱.۲ درصد افزایش به بالاترین رقم از ژانویه ۲۰۱۳ یعنی ۱۶۸۹ دلار و ۶۵ سنت رسید اما بعدا رشد قیمت خود را خنثی و تا ۱.۴ درصد افت کرد. قیمت طلا در بازار آمریکا هم روز جمعه با ۰.۲۶ درصد افزایش به ۱۶۷۲ دلار و ۴۰ سنت رسید.

بارت ملک، تحلیلگر بازار فلزات گرانبها در شرکت تی دی سکیوریتیز اظهار داشت: شاهد نوسانات زیادی در بازارهای بورس، زیان قابل توجه و فضای عدم قطعیت هستیم که موجب افت شاخص اس اند پی به زیر ۳ هزار واحد شده است. احتمالا دلیل افت قیمت طلا جبران زیان های وارد شده به سرمایه گذاران در بازارهای بورس بوده است…این وضعیت شباهت بسیار زیادی به اتفاقی دارد که در جریان بحران مالی سال ۲۰۰۸ رخ داده بود.

باب هابرکورن تحلیلگر بازار طلا در موسسه آر جی او فیوچرز اظهار داشت: این کاهش قیمت (در بازار طلا) احتمالا کوتاه مدت خواهد بود. تا زمانی که خبرهای منفی در مورد شیوع ویروس در جهان مخابره می شود می توان انتظار ادامه روند افزایشی قیمت طلا را داشت.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفته و بیش از ۳۳۰۰ تن نیز جان خود را از دست داده اند. صندوق بین المللی پول روز چهارشنبه اعلام کرد شیوع ویروس کرونا ممکن است رشد تولید در سال ۲۰۲۰ را به پایین ترین رقم از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۹-۲۰۰۸ برساند.

منبع : کالاخبر