اصلاحی کوتاه و عبور با قدرت از مرز یک میلیونی‌

نمی‌توان برای نوسان مثبت بازه زمانی را تخمین زد، اما سیر نزولی که بازارسرمایه مشاهده می‌کند چندان طولانی نبوده و شاخص پس از اصلاحی کوتاه مدت، با قدرت قله یک میلیون را رد می‌کند.
بهزاد احمدی‌نسب کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با  رهنمون سرمایه ،  درخصوص روند نوسانی معاملات بازار طی دو روز گذشته اظهارکرد: هیجانی که امروز بازارسرمایه تجربه می‌کند نشات گرفته از عدد شاخص‌کل بوده و این دوران گذرا است اما؛ طی ۲ ماه اخیر که روند معاملات معمولا مثبت ۵ بوده، کمی سهامداران را بدعادت کرده و روند معاملاتی منفی را نمی‌توانند تحمل کنند و در مواقع رشد منفی شاخص، اقدام به خروج می‌زنند که این عکس‌العمل صحیح نیست.

وی با اشاره به روند معاملات و امکان رشد مجدد شاخص‌کل، تصریح کرد: نمی‌توان برای نوسان مثبت بازه زمانی را تخمین زد، اما سیر نزولی که بازارسرمایه مشاهده می‌کند چندان طولانی نبوده و شاخص پس از اصلاحی کوتاه مدت، با قدرت قله یک میلیون را رد می‌کند.

وی ادامه داد: سهامداران باید برای حضور در بازارسرمایه صبوری بیشتری را داشته باشند و به سمت سهم‌هایی که رشد قیمت آن توجیهی با بنیاد شرکت ندارد گام برندارند.

این کارشناس بازارسرمایه تاکید کرد: در مجموع، روند بازارسرمایه در مسیری صحیح قرار گرفته و با توجه به اهمیتی که رئیس‌جمهور و دولت برای آن پیش‌بینی کرده‌اند، دولت نیز نیاز به این بازار داشته و بازار به روز‌های مثبت خود بازخواهد گشت.

احمدی‌نسب افزود: بازارسرمایه تنها راه مهار نقدینگی بوده چراکه تنها این بازار بوده که مولد تولید است ضمن آنکه در دیگر بازار‌های موازی نیز خبر خاصی مشاهده نمی‌شود.

 

منبع خبری :  بورس نیوز