افت شدید تقاضا برای مس

به گزارش رهنمون سرمایه ،  به دلیل تعطیلی در بخش تولید چین، تقاضا برای مس از سوی این کشور به شدت کاهش یافته است.

به گزارش متال آنلاین، قیمت مس در روزهای پایانی هفته گذشته روی بالاترین سطح خود در طی سه هفته گذشته، ثابت مانده است. زیرا چین بزرگترین مصرف کننده فلزات در جهان اعلام کرده است که اقدامات بیشتری برای کمک به رشد اقتصادی کشور انجام خواهد داد.

شاخص مس LME در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با اندک تغییراتی روی 5,770 دلار به ازای هر تن بوده است. اگر بخواهیم قیمت مس کنونی را با قیمت مس در اواسط ماه ژانویه مقایسه کنیم باید به اطلاع برسانیم که حدود 9% افت قیمت داشته است.

قیمت فلز سرخ، فلزی که از آن به عنوان سنجش سلامت اقتصادی در جهان استفاده می‌شود، در روز دوشنبه هفته گذشته به 5,828.50 دلار رسیده که بالاترین قیمت گزارش شده از تاریخ 27 ژانویه است.

تحلیلگران سیتی در یادداشتی گفته‌اند که:

“تقاضا برای مس به شدت ضعیف شده است، زیرا قطب‌های اصلی تولید کننده لوازم خانگی و خودرو که شامل استان‌های هوبی، ججانگ و گوانگدونگ می‌باشند به شدت در معرض شیوع ویروس کرونا قرار گرفته‌اند.”

تحلیلگری به نام پیتر فرتیگ (Peter Fertig) گفته است که:

“هیچ کس نمی‌داند ویروس کرونا تا چه زمانی روی اقتصاد چین و جهان تاثیر منفی اعمال خواهد کرد. وی همچنین در ادامه افزوده که کمپانی اپل نشان داده است که تاثیر این ویروس بر زنجیره‌‌های عرضه جهانی چه می‌تواند باشد.”

 خاطر نشان می‌کنیم که کمپانی بزرگ فناوری اپل در هفته گذشته اعلام کرده بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا و خوابیدن صنعت چین، میزان درآمد این مجموعه کاهش پیدا کرده است.

اپل گفته است که، کارخانه‌هایی که در چین آیفون و سایر لوازم الکترونیک اپل را تولید می‌کنند، شروع به کار کرده‌اند اما سرعت آنها کندتر از میزان تصور است.

به گزارش متال آنلاین، به دلیل کند شدن و متوقف شدن بخش تولید در چین، سهام فلزات پایه در بورس آتی شانگهای (ShFE)، رو به افزایش است. سهام مس در این بورس به بیش از 262,000 تن رسیده که در مقایسه با 19 ژانویه تقریبا دو برابر شده است.

 

منبع :  متال