افت شدید رشد اقتصادی جهانآزاد 

به گزارش رهنمون سرمایه به نقل از رویترز، سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اعلام کرد: جنگ تجاری بین آمریکا و چین ، رشد اقتصادی جهان را به پایین ترین سطح خود در ۱۰ سال اخیر رسانده است.

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی پیش بینی کرد: اگر تنش های تجاری بین چین و آمریکا تشدید شود و دولتهای جهان اقدامات مناسبی را برای جلوگیری از افت رشد اقتصادی انجام ندهند، اقتصاد بین الملل به زودی با رکود جدی روبرو خواهد شد.

این سازمان پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی جهان امسال به پایین ترین سطح خود از بحران مالی ۲۰۰۸ خواهد رسید و رشد اقتصادی جهان امسال به کمتر از ۲.۹ درصد کاهش خواهد یافت. این رقم سال گذشته به ۳.۶ درصد رسیده است.

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی جهان سال ۲۰۲۰ میلادی نیز به کمتر از ۳ درصد خواهد رسید.

به اعتقاد تحلیلگران این سازمان، رشد تجارت جهانی که موتور محرک رشد و رونق اقتصادی دنیا به شمار می رود، از ۵ درصد در سال ۲۰۱۷ میلادی به محدوده منفی در سال ۲۰۱۹ رسیده است.

از سوی دیگر تنش های تجاری موجب شده است تا اعتماد در بخش تجارت و بازرگانی نیز با افت شدیدی روبرو شود به طوری که رشد سرمایه گذاری در این بخش از ۴ درصد به کمتر از یک درصد رسیده است.

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی آمریکا امسال به ۲.۴ درصد و سال آینده به ۲ درصد خواهد رسید. این ارقام در گزارش قبلی این سازمان به ترتیب ۲.۸ و ۲.۳ درصد اعلام شده بود.

رشد اقتصادی چین نیز امسال به ۶.۱ درصد و سال آینده به کمتر از ۵.۷ درصد خواهد رسید.رشد اقتصادی منطقه یورو نیز امسال به ۱.۲ درصد و سال آینده به یک درصد خواهد رسید.

مطالب مرتبط