با افزایش قیمت برخی قطعات خودرو موافقت شد

رییس انجمن قطعه‌سازان با اشاره جواب نامه ارسالی به روحانی گفت: با برخی از افزایش قیمت ها در یکی دو ماه گذشته موافقت شد اما هنوز خواسته های قطعه سازان بطور کامل اجابت نشده است.

محمدرضا نجفی منش به ایرنا گفت: پیرو نامه هفته گذشته انجمن قطعه سازان درباره وضعیت نابسامان صنعت قطعه سازی و خطر تعطیلی گسترده و ورشکستگی واحدها به دفتر ریس جمهور، نامه ای از سوی این دفتر به وزارت صنعت ارسال شده و مطالبات قطعه سازان در دست پیگیری است.

وی افزود: تعدیل قطعات متعلق به خودروهای کمتر از 45 میلیون تومانی منتظر اعلام نظر سازمان حمایت است. امری که برای تحقق آن دیر شده و هر روز دیر اعلام کردن آن زیان های هنگفتی را متوجه خودروسازان و در نتیجه قطعه سازان می کند. بیش از 80 درصد قطعات خودروهای ایرانی در داخل تولید می شود، در تلاشیم با توجه به مباحثی همچون افزایش قیمت مواد اولیه و نرخ ارز، افزایش قیمت برای این دسته از قطعات بگیریم.

نجفی منش ادامه داد: با برخی از افزایش قیمت ها در یکی دو ماه گذشته موافقت شده اما هنوز خواسته های قطعه سازان بطور کامل اجابت نشده و  شرکت های قطعه ساز پیگیر افزایش قیمت تولیدات هستند.

همچنین رضا رضایی عضو انجمن قطعه‌سازان نیز گفت: با وجود تحریم ها، درهای واردات کالا بویژه قطعات خودرو به داخل بسته نشده ضمن آنکه قطعه سازان راه را در این شرایط به خوبی بلدند.تامین قطعات با صرف 4 تا 5 درصد هزینه های بالاتر و سختی نقل و انتقال پول همراه است بطور نمونه اکنون با چینی ها کار می کنیم و همین هفته گذشته پول به حساب برخی شرکای چینی واریز و اجناس مورد نیاز را دریافت کردیم.

وی تاکید کرد: در این شرایط اگر دولت گام به میدان بگذارد، قیمت خودرو و قطعات را عادلانه کند و با عقب انداختن یک ساله یا اقساطی کردن دریافت مالیات، مالیات بر ارزش افزوده، حق بیمه ها و تامین نقدینگی برای قطعه سازان و خودروسازان به کمک آنها بشتابد، بسیاری مشکلات کاهش می یابد.
محدودیت های کاری روز به روز در حال افزایش است اما اگر نقدینگی موجود باشد قادر به تامین نیازهای خودروسازان در شرایط کنونی هستیم.