بررسی نکات مهمی از رانفورویژه 

نکات مهم از رانفور

رانفور سهمی که نسبت قیمت بر درآمد 12 دارد که از متوسط بازار بیشتر و از متوسط گروهش کمتر است. شرایط بنیادی نسبتا خوب دارد و روند با ثباتی در شناسایی درآمد داشته و کمتر دچار نوسانات عجیب درآمدی می شود. اما چند تا نکته در خصوص سهم قابل توجه است.
1- حاشیه سود شرکت در سال 99 نسبت به سال ماقبل با وجود کرونا و پیش بینی افزایش تراکنش ها ، کمتر شده است که نشان دهنده رشد هزینه ها و بهای تمام شده کالا و خدمات به نسبت درآمد است.
2- درآمد شرکت در فروردین ماه سال جاری 2058میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه و اسفند 99 بیشتر شده است.
3- متوسط درآمد رانفور در سه ماه پایانی سال 99 ماهانه مبلغ 2007 میلیارد ریال بوده و متوسط درآمد ماهانه در سال 99 مبلغ 2213میلیارد ریال بوده است. بنابراین شرکت نسبت به متوسط سال 99 کمی کمتر درآمد داشته که ممکن است بدلیل پیک کرونا و تعطیلات نوروزی، قابل توجیه باشد.
4- رانفور افزایش سرمایه 233درصدی از مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها را ثبت کرده و ممکن است سهم با رقیق شدن ،پر عرضه تر دنبال شود.

رانفور در فروردین ماه 1400 مبلغ ۲,۰۵۸,۹۹۰ میلیون ریال درآمد شناسایی کرده که نسبت به فروردین ماه سال 99 با رشد قابل توجه 43 درصدی همراه شده است. این شرکت در فروردین ماه 99 مبلغ ۱,۴۳۳,۷۸۴ میلیون ریال درآمد شناسایی کرده بود.

همچنین شرکت در سه ماه پایانی سال مبلغ 6021میلیارد ریال درآمد داشته و بطور متوسط ماهانه2007میلیارد ریال درآمد شناسایی کرده است که درآمد شناسایی شده رانفور در فروردین ماه 1400 از مدت مشابه سال قبل و نیز از میانگین سه ماه زمستان بیشتر است

رانفور در 12 ماهه سال مالی 99 مبلغ ۲۶,۵۶۰,۳۵۱ میلیون ریال درآمد شناسایی کرده بود که بطور متوسط ماهانه 2213میلیارد ریال می شود.

رانفور در پایان سال مالی 99 مبلغ ۱۳,۶۷۶,۰۳۲ میلیون ریال سود خالص و با سرمایه ۸,۴۰۰,۰۰۰ میلیون ریالی برای هر سهم مبلغ ۱,۶۲۸ ریال سود شناسایی کرده است که نسبت به مدت مشابه 23درصد رشد داشته است.
حاشیه سود ناخالص شرکت در سال 99 نسبت به سال قبل کمتر شده است که بیانگر افزایش بهای تمام شده کالا و خدمات شرکت است . همچنین حاشیه سود عملیاتی و حاشیه سود خالص شرکت هم اندکی کمتر از مدت مشابه سال قبل شده است که باید به این موضوع دقت شود.

این شرکت در فروردین ماه سال جاری با توجه به تصمیم مجمع فوق العاده مبنی بر افزایش سرمایه 233درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، افزایش سرمایه خود را در هفتم اردیبهشت ماه به ثبت رساند. به این ترتیب سرمایه شرکت از مبلغ 8,400,000 میلیون ریال به مبلغ 28,000,000 میلیون ریال افزایش یافت.