بررسی یک سهم بنیادی

قرن 30 تیرماه به مجمع می رود بنابراین قبل از مجمع ، چند روز بیشتر قابل معامله نیست و اگر می خواهید از سود نقدی مجمع بهره ببرید باید قبل از مجمع سهم را خریداری کنید.. این سهم در پایان سال مالی 98 مبلغ 2586 ریال سود برای هر سهم محقق کرده است که با توجه به افزایش سرمایه ای که داده، سودش نسبت به سال ماقبل 87درصد افزایش داشته است. و جالب آنکه شرکت سیاست تقسیم سود 90 درصدی را در سالهای قبل دنبال کرده است.

قرن  در صنعت شوینده و بهداشتی،فعال است و با شیوع کرونا، حجم و مبلغ فروش این شرکت از اسفندماه ماه تاکنون نسبت به ماه های مشابه سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

بطوریکه مبلغ فروش شرکت در سه ماه نخست سال 2923میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 60 درصد افزایش داشته است.

 

همچنین شرکت با شیوع کرونا ،علاوه بر اضافه شدن محصولات ضد عفونی کننده به سبد محصولاتش؛ با توجه به محبوبیت و برتری فروش برند اکتیو در گروه محصولات مایعات دستشویی ، ترکیب تولید و فروش به سمت محصولات بهداشت شخصی تغییر یافته است.

 

شرکت بتازگی نرخ محصولاتش را با مجوز    انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران 23درصد افزایش داده است. بطوریکه نرخ فروش انواع مایعات دستشویی، ظرفشویی و پودر لباسشویی تا 20% و سایر انواع شوینده اعم از شامپو و نرم کننده موی سر، شامپو بدن، صابون ، مایع لباسشویی و تیره شوی ، نرم کننده حوله ولباس، سفید کننده و جرم گیر، انواع پاک کننده سطوح و شیشه پاک کن تا 25% مشمول افزایش قیمت شده اند

بنابراین از این شرکت انتظار گزارش میان دوره ای خوبی را داریم و بنظر می رسد تا پایان سال نیز با رشد سود همراه شود.