بهبود احساس ریسک پذیری بازارها باعث افت طلا شدآزاد 

به گزارش رهنمون سرمایه به نقل از رویترز، قیمت طلای بازار نقدی با 0.5 درصد افت به رقم 1545.37 دلار در هر اونس مبادله می شد ( بیشاز یکساعت قبل ) و در حال از بین بردن دستاورد های 3 روز رشد قیمت است…قیمت طلای در مبادلات آتی امریکا افتی 0.4 درصد داشت و به 1554 دلار در هر اونس مبادله می شد .

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که تیم تجاری ای کشور از اواسط ماه سپتامبر گفتگو های خود با همتایان آمریکایی را برای اماده سازی شرایط مذاکرات در سطح بالای اوایل ماه اکتبر آغاز خواهد کرد .

در سال جاری طلا جهشی 23 درصدی داشته ؛ زیرا تشدید جمگ تجاری بین دو اقتصاد اول جهان باعث افزایش ترس ها نسبت کند شدن رشد اقتصادی جهان شد و در نتیجه شاهد انتخاب سیاست های آسان پولی در گستره بانک های مرکزی جهان بودیم .

جفری هایل ، تحلیلگر در او اندا بانک اعتقاد دارد اخبار راننده اصلی هر جریانی در بازار ها هستند ….وی گفت :”طلا تحت فشار باقی خواهد ماند، زیرا تنش تجاری تبدیل به فیلی در اتفاق شده است ( the elephant in the room)…هر گونه نشانه ای در مورد حرکتی تهاجمی برای موقعیت فعلی ، باعث خواهد شد تا دارایی ها از بازار طلا خارج شده و وارد بازاردارایی های رشد گرا با ریسک شوند( سود دهی دارند ) .

توضیح : “واژه فیل در اتفاق ” یعنی یک مسئله اصلی یا مسئله بحث برانگیز بدیهی موجود است اما به عنوان موضوعی برای بحث از آن اجتناب می شود.( از عمد نادیده گرفته می شود )

پس گرفتن لایحه استرداد محکومین به چین توسط دولت محلی که باعث ایجاد ماه ها خشونت و در گیری در هنگ گونگ شده بود و کاهش عدم قطعیت ها در مورد برگزیت هم از  عوامل دیگر برای تشویق احساسات ریسک بازارها بود .

روز چهارشنبه قانونگذاران پارلمان بریتانیا به قانونی رای دادند که جلوی خروج بودن توافق این کشور از اتحادیه اروپایی  در 31 اکتبر را که بوریس جانسون حامی آن است می گیرد .

گزارش فدرال رزرو نشان داد با توجه به تاثیر پذیر امارهای تولید از کندی رشد اقتصادی جهان و مشاهد آمارهای مخلوط در بخش خرید و هزینه کرد ، سرعت رشد اقتصادی امریکا طی هفته های اخیر متوسط بوده است.

کریستین لاگارد برای انتخاب به عنوان رییس بانک مرکزی اروپا قدم دیگری را برداشت ، بعد از آنکه از حمایت کمیته پارلمان اروپا مطمعن شد ..این اطمینان  پس از تعهد وی به حفظ سیاست های محرک ، ضمن انجام بررسی استراتژی گسترده تر به دست آمد.

طلای فیزیکی معمولا به عنوان مکان امن سرمایه در زمان عدم قطعیت های سیاسی و اقتصادی به کار می رود .

شاخص گستره بازارهای سهام آسیا –  پاسفیک به غیر از ژاپن رشدی 0.24 درصدی داشت . سود اوراق خزانه درای امریکا توانست در بازار آسیایی امروز رشد داشته باشد و عمکلرد تند تری ثبت کرد .

جفری هالی اضافه کرد :” طلا در سطح 1560 دلاری با مقاومت سطح تکنیکال رو به رو شده است و شکستن و صعود به بالای این سطح ، درهای صعود به سمت 1600 دلار در هر اونس را باز خواهد کرد ، که البته این اتفاق در هفته ای که در ان هستیم بعید است .

حجم ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر گلد تراست روز چهارشنبه رشدی 0.66 درصدی داشت و به رقم 895.90 دلار رسید .

حجم واردات طلای هند افتی 73 درصدی را در ماه آگوست ثبت کرده که کمترین سطح در سه سال گذشته بود ، زیرا رالی قیمت های طلا به سمت رقم های رکوردی و افزایش عوارض واردات طلا خریداران خرده فروشی ها را دلسرد کرده است .

در بازار دیگر فلزات گرابنها ، نقره افتی 0.8 درصدی داشت و به 19.41 دلار در هر اونس رسید ، اما همچنان نزدیک به بهترین قیمت نزدیک به سه ساله خود ، یعنی 19.64 دلار در هر اونس قرار دارد..نقره این رقم را در مبادلات دیروز ثبت کرده بود .

پلاتین رشدی 0.5 درصدی داشت و به 990.37 دلار در هر اونس رسید که این بهرتین قیمت از فوریه 2018 بود..در حالیکه پالادیوم رشدی 0.4 درصدی داشت و در رقم 1558.26 دلار در هر اونس مبادله می شد .

مطالب مرتبط