تأثیرات منفی شایعات کرونایی تهران بر اقتصاد

اخبار تائید نشده مبنی بر منع رفت‌وآمد در پایتخت و بستن ورودی و خروجی‌های استان تهران آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی فراوانی را برای کشور داشته است.

به گزارش رهنمون ، هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا در ایران مهم‌ترین موضوع که تأثیرات اجتماعی، اقتصادی فراوان خواهد داشت، توقف فعالیت‌های خدماتى، تجاری و حمل‌ونقل در تهران بود. بر این اساس در هفته گذشته چندین بار به نقل از پایگاه‌های خبری رسمی خبر منع رفت‌وآمد و یا بستن ورودی‌ها و خروجی‌ها در استان تهران منعکس شد که  دقایقی بعد این اخبار تکذیب شد.

این اخبار روز گذشته در حالی بیشتر مطرح شد که علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان تهران در رسانه‌ها گفت: دستورات فنی و نحوه جدید اداره پایتخت شنبه ۲۴ اسفند از طریق استانداری تهران اعلام می‌شود. بر این اساس روز گذشته نشستی با حضور مسئولان مختلف در قرارگاه ثارالله تهران برگزار و مصوبات مهمی از سوی دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، انتظامی و قضایی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اتخاذ شد. در نهایت هم اعلام شده بود که این مصوبات از طریق استانداری تهران به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ خواهد شد. استان تهران با نزدیک به سه هزار بیمار کرونایی بیشترین آمار ابتلا به آن را در سطح کشور دارد.

با وجود تکذیب شب گذشته در خصوص بسته شدن پمپ‌بنزین‌ها، نانوایی‌ها و سایر فروشگاه‌ها شایعات ادامه داشت و نگرانی تأمین مایحتاج منجر به تجمع مردم در مراکز خدماتی و افزایش خطر شیوع کرونا شد.

در دقایقی قبل هم شاهد بودیم که خبری به نقل از خبرگزاری دولت منتشر شد که دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان تهران اعلام کرد؛ تمام‌مسیرهای ورودی به استان تهران در اتوبان قم، کرج، جاده چالوس، جاده هراز  و فیروزکوه تا اطلاع ثانوی مسدود شده است. دقایقی نگذشت که خبرگزاری ایرنا این خبر را تکذیب کرد.

این‌گونه اخبار با توجه به اهمیت کلان‌شهر تهران و تأثیراتش بر مسائل اجتماعی و اقتصادی کلان کشور متأسفانه تأثیرات بدی را به همراه داشت و تا زمانی که اخبار رسمی در میان مردم بازتاب کند، این شایعات آسیب‌های خود را خواهند زد.

لازم به ذکر است، مصوبات جدید ستاد عملیات مدیریت مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران تا عصر امروز شنبه پس از تصویب در ستاد ملی اعلام خواهد شد.

منبع : بورس نیوز