تداوم رشد “بورس” در کنار بازارهای رقیب

معتقدم در سالی که تورم هم بسیار بالا خواهد بود، در کنار رشد بازار سرمایه، شاهد رشد سایر بازارها هم خواهیم بود.
تداوم رشد بازار سرمایه، این بار در کنار بازارهای رقیببه گزارش بورس نیوز، از هفته گذشته با کاسته شدن سرعت رشد بازار سرمایه، بازار ارز و سکه طلا استارت حرکت خود را زدند و همین موضوع هم برخی سهامداران را ترغیب به فروش هیجانی سهم ها و خروج از بازار سرمایه و ورود به جرگه فعالان بازار ارز و سکه کرد.دلار امروز به محدوده ۱۷۸۰۰ تومانی رسید و سکه امامی قیمت ۷ میلیون و ۶۵۰ هزار تومانی را به خود دید.
سوال اصلی این است که آیا سرمایه گذاری در بازار ارز و سکه، بازدهی بیشتری از بازار سهام خواهد داشت؟ و آیا با جذابیت بازار ارز و سکه، رشد بازار سرمایه متوقف خواهد شد؟

پیمان مولوی دبیر کل انجمن اقتصاددانان ایران در گفت‌وگو با بورس نیوز کرد: با توجه به اینکه اقتصاد ایران وارد رکود تورمی شده، تمامی بازارها رشد کرده و روند صعودی در پیش دارند. بازار سرمایه هم رشد خواهد کرد؛ ولی این بار با در نظر گرفتن ریسکی که سرمایه گذاران متوجه آن شده اند، سبد سرمایه گذاری سرمایه گذاران متنوع تر از قبل خواهد شد و سرمایه گذاران سعی خواهند کرد ترکیبی از دارایی های متنوع از بین بازارهای مختلف انتخاب کنند و به همین علت، معتقدم در سالی که تورم هم بسیار بالا خواهد بود، در کنار رشد بازار سرمایه، شاهد رشد سایر بازارها هم خواهیم بود.

 

منبع خبری : بورس نیوز