تلاش برای خروج بازار مسکن از قرنطینه کرونا

مشاوران املاک با ترفند شایعه گرانی مسکن در سال جدید تلاش می‌کنند که بازار مسکن را از قرنطینه خارج کنند.
به گزارش روند رهنمون ، گزارش‌ها از بازار مسکن حکایت از این دارد که حجم مراجعات به بنگاه‌ها در روزهای گذشته تقریباً به صفر نزدیک شده و به حالت نیمه‌خالی در آمده است. در این میان، گروهی از فعالان بازار مسکن پیش‌بینی می‌کنند، حجم جست‌وجو و مراجعه به بنگاه‌ها در بازار مسکن تا پایان سال همچنان در همین وضعیت باقی بماند. برای بررسی قیمت مسکن در ادامه نرخ چند منطقه تهران را موردبررسی قرار داده‌ایم.

آگهی‌های منتشرشده در محدوده قیطریه نشان می‌دهد که میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این محدوده حدود ۲۷ میلیون و ۲۰۰ تومان است و در این منطقه افزایش قیمت ۱ درصدی داشته‌ایم.

در محدوده تهران‌پارس افزایش قیمت ۴ درصدی ثبت‌ شده است و در این منطقه میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی حدود ۱۵ میلیون تومان شده است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۳۳۱۸ معامله انجام‌شده است.

در محدوده هفت‌تیر میانگین قیمت واحدهای مسکونی حدوداً ۱۹ میلیون و ۶۰۰ تومان است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۶ درصد افزایش قیمت داشته‌ایم.

مشاوران املاک برای ترغیب خریداران به خرید خانه و کشاندن خریداران مسکن از قرنطینه به بیرون، با ترفندی که «بعد از عید گران می‌شود»، قصد تغییر شرایط بازار مسکن را دارند.

 

منبع : بورس