جنگ تجاری با چین، نقشه ترامپ برای انتخاب مجدد در ۲۰۲۰ استآزاد 

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، پروفسور ریچارد ولف و پیتر شیف از «یورو پاسیفیک کپیتال» در برنامه «بوم باست» راشاتودی در اظهار نظری در مورد مذاکرات تجاری چین و آمریکا، تداوم جنگ تجاری را برنامه ترامپ برای پیروز در انتخابات بعدی دانستند.

مذاکره‌کنندگان آمریکا و چین، پس از دو روز مذاکره در شانگهای، بدون هیچ توافقی میز مذاکره را ترک کردند. واشنگتن در اوایل سپتامبر میزبان دور بعدی مذاکرات خواهد بود، اما انتظارات برای رسیدن به توافق، بسیار اندک باقی می‌ماند.

پیتر شف می‌گوید: من فکر نمی‌کنم که ما به توافقی تجاری برسیم. مشکل ترامپ این است که او انتظارات برای یک توافق تجاری خارق‌العاده را بیش از حد بالا برده است، به شکلی که نمی‌تواند بازارها را با توافقی که در حد این انتظارات نباشد، ناامید کند.

شف ادامه داد: من فکر می‌کنم آن‌چه ترامپ در حال حاضر انجام می‌دهد این است که چشم‌انداز رسیدن به توافق را برای رای‌دهندگان طولانی‌تر کند و بگوید تنها راه رسیدن به یک توافق تجاری خوب، انتخاب مجدد اوست.

ریچارد ولف هم این نظرات را تایید می‌کند. او می‌گوید: از همان آغاز کار، کل این تنش‌ها و اختلافات آمریکا و چین، نقشه آقای ترامپ برای این بوده است که مجددا انتخاب شود. بنابراین همان‌طور که پیتر شف گفت، او سعی خواهد کرد این موضوع را تا حد امکان کش دهد.

طبق گفته ولف، به علت فضای مبهم و عدم قطعیت پیرامون مذاکرات تجاری، این نقشه انتخاباتی، برای ترامپ و جمهوری‌خواهان، پر هزینه خواهد بود.

مطالب مرتبط