حرکت جهش‌وار شاخص، آرام‌تر شد

به گزارش رهنمون ، بازارسرمایه در معاملات امروز خود باردیگر رشد جهش‌واری را به خود دید تا با رشد ۵ هزار و ۴۸۸ واحدی بتواند در پله ۴۴۴ هزارتایی را رویت کند.

ادامه بازار مانند روند روز گذشته نبود و بازار در حال حاضر از رشد صبح خود کمی کوتاه آمده و فعلا شاخص بر سرعت ۴ هزار و ۶۳۳ واحدی سوار است.

بر همین اساس، شاخص‌کل تا به این لحظه به ۴۴۳ هزار و ۵۱۳ ایستاده ضمن آنکه شاخص‌کل هم‌وزن جان روز گذشته را ندارد و تنها ۷۹۸ واحد رشد داشته است.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات امروز بازارسرمایه به ۲ هزار و ۱۰۷ میلیارد تومان رسیده و این درحالی است که ارزش نقدی معاملات بالغ بر ۲ هزار و ۷۱ میلیارد تومان می‌شود.

حرکت جهش‌وار شاخص، آرام شد

تاثیر در شاخص

نماد‌های “اخابر” با ۵۵۲ واحد، “رمپنا” با ۴۷۶ واحد، “وبملت” با ۴۴۶ واحد، “فارس” با ۲۹۹ واحد، “فملی” با ۲۸۱ واحد، “حکشتی” با ۲۶۹ واحد، “وتجارت” با ۱۹۲ واحد جزو سبزهای امروز بازار هستند.

بیشترین ارزش معامله

“وتجارت” با ۱۰۴ میلیارد تومان، “وبملت” با ۱۰۳ میلیارد تومان، “خساپا” با ۹۹.۸ میلیارد تومان، “رمپنا” با ۸۰.۸ میلیارد تومان، “خپارس” با ۶۶.۷ میلیارد تومان، “ونوین” با ۵۵.۷ میلیارد تومان، “بترانس” با ۵۰.۸ میلیارد تومان در این لیست جای گرفتند.

بدور از استرس و هیجان

بازار در سهم‌هایی که اخیرا رشد بالایی را تجربه کرده، فشار فروش را به خود دیده و به نظر می‌رسد پس از سپری شدن هیجانات بازار وضعیت به روال عادی خود بازگردد.

از سوی دیگر سهامداران باید فراموش کنند که سهم‌های پُرریسک که پشتوانه بنیادی و سهامداری مناسبی ندارند را باید مدیریت کرده تا با کاهش ریسک روبه‌رو شوند.

بعد از شوک اولیه، گام‌های بازار به سوی منطقی‌تر شدن معاملات بوده و پرهیز از هیجان در فروش نیاز اساسی معاملات این روزهای بازار است.

تعادل و دست‌انداز شتاب هیجانی

بازارسرمایه با گذشت ۲ ساعت و نیم از زمان معاملات خود کماکان سبزپوش بوده، اما روند سبزپوشی آن رنگ مکملی به نام تعادل به خود گرفته است.

شاخص‌کل با آنکه شتاب اولیه امروز صبح خود را ندارد و شاید نصف رشد اولیه امروز، ریزش داشت اما؛ تابلو نشان می‌دهد که رشد ۲ هزار و ۳۰۱ واحدی نسبت به روز گذشته بازار کماکان وجود دارد و شاخص‌کل در مجموع بر پله ۴۴۰ هزار واحدی ایستاده است.

از سوی دیگر شاخص‌کل هم‌وزن منفی شده و این ۲۰۹ واحد قرمزپوش شدن این شاخص را به ۱۴۵ هزار و ۳۳۳ واحدی رسانده است که شاید این قرمزی گواهی بر اصلاح بازار طی معاملات فردای بازارسرمایه باشد.

 

تاثیرگذارهای شاخص

در حال حاضر، نماد‌هایی همچون نماد‌های “اخابر” با ۵۲۶ واحد، “رمپنا” با ۴۵۵ واحد، “وبملت” با ۴۵۵ واحد، “حکشتی” با ۲۶۹ واحد، “شتران” با ۲۰۰ واحد، “فارس” با ۱۷۶ واحد، “وتجارت” با ۱۷۲ واحد، جزو سبز‌های امروز بازار هستند.

از سوی دیگر نیز نماد‌هایی همچون نماد‌های “شیران” با ۱۳۹ واحد، “فولاد” با ۱۳۷ واحد، “همراه” با ۱۱۷ واحد، “خساپا” با ۱۱۲ واحد، “بفجر” با ۸۸ واحد، “کگل” با ۶۶ واحد، “وامید” با ۱۷۲ واحد، جزو قرمز‌های امروز بازار هستند.

برترین تقاضا

“حکشتی” با حجم ۸۱.۵ میلیون سهم، “کلوند” با حجم ۱۵ میلیون سهم، “وپارس” با حجم ۵۳ میلیون سهم، “خپارس” با حجم ۷۹ میلیون سهم، “غچین” با حجم ۴۴ میلیون سهم، “وصنعت” با حجم ۴۷ میلیون سهم، “وبملت” با حجم ۲۰ میلیون سهم نیز در صدر جدول تقاضاها قرار گرفته‌اند.

بیشترین ارزش معامله

“خساپا” با ۱۵۸ میلیارد تومان، “وتجارت” با ۱۴۹ میلیارد تومان، “وبملت” با ۱۳۰ میلیارد تومان، “خپارس” با ۱۵۶ میلیارد تومان، “رمپنا” با ۸۷.۳ میلیارد تومان، “وپارس” با ۸۰.۸ میلیارد تومان، “بترانس” با ۷۷.۵ میلیارد تومان در این لیست جای گرفتند.

باید اشاره شود که تا این لحظه، 3هزار و 721 میلیارد تومان حجم معاملات امروز بورس تهران بوده که ارزش نقدی آن به 3 هزار و 608 میلیارد تومان بالغ می‌شود.

نمای پایانی بازارسرمایه

معاملات بازارسرمایه امروز با نوسان صعودی بالای ۵ هزار واحدی آغاز شد اما؛ این نوسان چندان ادامه‌دار نبود و با آنکه شاخص در پایان معاملات سبز تمام شد، ولی نسبت به صعود اولیه، شاخص نزدیک به ۳ هزار واحد اصلاح را به خود دید.

شاخص‌کل در پایان معاملات امروز با رشد یک هزار و ۳۱۹ واحدی در پله ۴۴۰ هزار و ۱۹۹ واحدی ایستاد و شاخص‌کل هم‌وزن نیز با ۴۳۹ واحد منفی به پله ۱۴۵ هزار و ۴۹ واحدی بازگشت.

حجم معاملات امروز بورس تهران به ۱۰ میلیارد ۲۲۴ میلیون سهم رسید که نشات گرفته از ۹۳۱ هزار و ۴۱۶ دفعه معامله بود.

ارزش بورس‌تهران در حالی به ۴ هزار و ۷۸۶ میلیاردی رسیده که ارزش نقدی بازار ۴ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان بوده است.

تاثیرگذار‌های شاخص

در حال حاضر، نماد‌هایی همچون نماد‌های “اخابر” با ۵۲۶ واحد، “وبملت” با ۴۶۶ واحد، “رمپنا” با ۴۴۱ واحد، “حکشتی” با ۲۶۹ واحد، “شتران” با ۲۰۵ واحد، “وتجارت” با ۱۷۲ واحد، “وپاسار” با ۱۴۲ واحد، جزو سبز‌های امروز بازار هستند.

از سوی دیگر نیز نماد‌هایی همچون نماد‌های “فولاد” با ۱۶۶ واحد، “شیران” با ۱۴۵ واحد، “همراه” با ۱۳۳ واحد، “خساپا” با ۱۱۶ واحد، “کگل” با ۹۳ واحد، “بفجر” با ۹۳ واحد، جزو قرمز‌های امروز بازار هستند.

برترین تقاضا

“حکشتی” با حجم ۷۴.۷ میلیون سهم به ارزش ۹۳.۹ میلیارد تومان، “وپارس” با حجم ۴۲ میلیون سهم به ارزش ۱۷ میلیارد تومان، “غچین” با حجم ۳ میلیون سهم به ارزش ۱۵ میلیارد تومان، “اخابر” با حجم ۲۰ میلیون سهم به ارزش ۱۴.۵ میلیارد تومان، “وصنعت” با حجم ۳۵ میلیون سهم به ارزش ۱۳.۹ میلیارد تومان، “شکربن” با حجم ۲ میلیون سهم به ارزش ۱۱.۸ میلیارد تومان و “خپارس” با حجم ۴۲ میلیون سهم به ارزش ۱۱.۱ میلیارد تومان نیز در صدر جدول تقاضا‌ها قرار گرفته‌اند.

بیشترین ارزش معامله

“خساپا” با ۲۱۶ میلیارد تومان، “وتجارت” با ۱۷۹ میلیارد تومان، “وبملت” با ۱۶۸ میلیارد تومان، “خپارس” با ۱۲۴ میلیارد تومان، “وپارس” با ۹۸.۵ میلیارد تومان، “رمپنا” با ۹۶.۶ میلیارد تومان، “بترانس” با ۸۲.۱ میلیارد تومان در این لیست جای گرفتند.

منبع : بورس نیوز