ریزشی که بورس را جذاب می کند!

پستهای اخیر

amir farahani
View all posts
امید مخبری
View all posts
احمد زارع
View all posts
ugd uhhasdkj
View all posts
سعید دیده
View all posts
سید علی اکبر هاشمی راد
View all posts
مهدوی مهدوی
View all posts
rezataebe110
View all posts
09170188092
View all posts

مدیرعامل کارگزاری بورسیران گفت: سهم شرکت‌های سودده (مثل برخی پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها) که در این مدت ریزش کمتری داشته و نقدشونده‌تر بوده و ضمنا روند سودآوری افزایشی هم دارند و از نسبت p بر e پایینی برخوردار هستند، برای سرمایه گذاری جذاب هستند.

به گزارش بورس نیوز، نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تا این لحظه جالب بوده است. تا اینجای کار به نظر میرسد ترامپ برنده بازی خواهد بود، ولی افراد زیادی با استناد به نظرسنجی‌های انتخابات امریکا، نقد کرده و بازار را با فشار فروش مواجه کردند!

اکبر حامدی میخوش مدیرعامل کارگزاری بورسیران در گفت‌وگو  با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه تحت تاثیر انتخابات آمریکا بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌ها، سرمایه‌گذاران انتظار روی کار آمدن بایدن را داشتند و این انتظارات، تاثیر خود را روی تابلوی معاملات گذاشت ولی در مجموع، نمی‌توان گفت روی کار آمدن کدام کاندیدا، بهتر خواهد بود.

وی ادامه داد: به هر حال دولت آمریکا استراتژی‌هایی برای سیاست‌های خارجی دارند و رویکرد آمریکا نسبت به ایران فقط به شخص رئیس جمهور آن کشور گره نخورده است. ضمن اینکه بخشی از مشکلات بازار سرمایه ما، ریشه در ضعف سیاست‌های داخلی دارد و نباید ریزش سنگین بازار سرمایه را فقط ناشی از انتخابات آمریکا دانست.

این کارشناس بازارسرمایه افزود: دیگر در محدوده شاخص ۲میلیون واحدی نیستیم که بازار جای اصلاح داشته باشد. قیمت اکثر سهم‌ها به قیمت‌های اسفند ۹۸ رسیده و خیلی از سهم‌ها هم مدت هاست در صف فروش قفل هستند. به نظر می‌رسد هر یک از کاندیدا‌ها که برنده شود، بازار سرمایه ما یک هفته واکنش هیجانی خواهد داشت و بعد از آن، بر اساس تحلیل سهم ها، حرکت خواهد کرد.

این فعال بورس تاکید کرد: در یک نگاه کلی، ترامپ فردی اقتصاد محور بوده و در ۴ سال ریاست جمهوری وی، بازار‌های جهانی رشد کرده؛ حالا هم انتظار می‌رود با روی کار آمدن مجدد ترامپ، کامودیتی‌ها رشد کنند و این رشد، بازار سرمایه ما را هم تحت تاثیر قرار دهد. به نظر می‌رسد روی کار آمدن ترامپ برای بازار سرمایه ما بهتر خواهد بود؛ اما به نفع اقتصاد ما نیست.

حامدی میخوش ضمن تاکید بر ارزندگی بازار سرمایه گفت: شرایط بازار سرمایه با ریزش‌های سنگین اخیر، نگران کننده نیست و بسیاری از سهم‌های بازار ما ارزنده هستند و بعد از چند روز هیجانی، بازار تحلیل محور‌تر خواهد شد و تاثیر ریسک‌های سیستماتیک خارجی کمرنگ‌تر خواهد شد. بازار سرمایه پتانسیل رشد دارد و از آنجا که در چند هفته اخیر، بورس تهران ریزش شدیدی داشته، اما بازار ارز و طلا رشد کرده، اتفاقا بازار سرمایه برای سرمایه گذاری جذاب‌تر از بازار‌های موازی است.

این کارشناس بازار سرمایه در معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه گذاری اظهار کرد: امیدواریم بعد از این تلاطم ها، بازار سرمایه ثبات بیشتری داشته باشد و تحلیلی‌تر حرکت کند. سرمایه گذاران هم مطمئن باشند حتی اگر بازار سرمایه ما وارد فاز صعودی شود، دیگر خرید‌های هیجانی و چشم بسته ماه‌های قبل تکرار نخواهد شد و وقت آن رسیده که با نگاه تحلیلی تر، اقدام به معامله کنند. فارغ از روند بازار سرمایه، بسیاری از شرکت ها، سودآوری مناسبی دارند و سهم‌های این شرکت‌ها هم ریزش کمتری تجربه کرده اند؛ بنابراین میتوان گفت سهم شرکت‌های سودده (مثل برخی پتروشیمی‌ها و فولادی ها) که در این مدت ریزش کمتری داشته و نقدشونده‌تر بوده و ضمنا روند سودآوری افزایشی هم دارند و از نسبت p بر e پایینی برخوردار هستند، برای سرمایه گذاری جذاب هستند. امیدواریم سرمایه گذاران با استراتژی بلندمدت‌تر و همچنین بررسی عملکرد شرکت ها، اقدام به انتخاب سهم کنند.