زمینه صادرات طلا مهیا می‌شود کاهش قیمت طلا در گرو ثبات بازار ارز

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: در روز‌های آینده زمینه صادرات طلا مهیا خواهد شد و اگر افراد در بخش‌های تولیدی سرمایه‌گذاری کنند به نتیجه مثبتی خواهند رسید.

به گزارش  رهنمون سرمایه ،  ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: دیروز، بازار طلا روند کاهش قیمت را داشته و گاهی نوساناتی را تجربه کرد اما این نوسان زیاد نبوده است.

این مقام مسئول با اشاره به کاهش قیمت اونس جهانی طلا، بیان کرد: قیمت اونس همان روال گذشته را داشته و به مرز هزار و ۷۰۱ دلار رسیده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص آخرین قیمت طلا و سکه در بازار، گفت: طلای ۱۸ عیار دوشنبه ۶۴۷ هزار تومان معامله شد. هر مثقال طلای ۱۷ عیار آب شده ۲ میلیون و ۸۰۴ هزار تومان، سکه طرح جدید ۶ میلیون و ۵۵۸ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۸۸۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۹۸۰ هزار تومان دادوستد شد.

محمدولی تشریح کرد: در ماه رمضان تقاضای خرید طلا کم می‌شود که همین امر موجب کاهش قیمت طلا خواهد شد.

این مقام مسئول در خصوص علت کاهش قیمت سکه و طلا، گفت: زمانی که بازار ارز ثابت باشد، بازار طلا و سکه التهابی نخواهد داشت و از این رو قیمت طلا کاهش خواهد یافت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به صادرات طلا در روزهای آینده، گفت: در این شرایطی که شاهد کاهش قیمت طلا و سکه هستیم افرادی که نیاز به سرمایه‌گذاری دارند، می‌توانند واحد تولیدی راه بیاندازند چرا که در روزهای آینده زمینه صادرات طلا مهیا خواهد شد و اگر افراد بتوانند در بخش‌های تولیدی سرمایه‌گذاری کنند به نتیجه مثبتی خواهند رسید.

 

منبع خبری : تجارت نیوز