سه پیش بینی از قیمت دلار در روز ۵ شنبه

پستهای اخیر

amir farahani
View all posts
امید مخبری
View all posts
احمد زارع
View all posts
ugd uhhasdkj
View all posts
سعید دیده
View all posts
سید علی اکبر هاشمی راد
View all posts
مهدوی مهدوی
View all posts
rezataebe110
View all posts
09170188092
View all posts

من یک بلاک متن هستم، روی دکمه ویرایش کلیک کنید تا این متن را تغییر دهید. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

اقتصاد نیوز: دیروز دلار روند پرهیجانی را پشت سر گذاشت نقطه حساس مورد انتظار معامله گران شکست و فضای کاهشی در بازار تعدیل شد.

به گزارش رهنمون ، تعدیل فضای کاهشی موجب شد قیمت دلار یک کانال بالا رود اما ورود به کانال جدید برای معامله گران در عین هیجان با تردیدها و ابهام‌هایی روبرو است.

پیش‌بینی قیمت دلار از روند قیمتی

خط‌شکنی دلار و عبور از سطح 27 هزار و 500 تومانی، انتظارات افزایشی را  در بازار ارز بالابرده است. الگویی در بازار حاکم شده است که به دنبال رشد پله‌ای این ارز به‌سوی کانال‌های بالاتر است. باید دید بازار ساز برای شکست این الگو دست به اقدامی‌خواهد زد، درنتیجه رصد رفتار بازار ساز از هر زمان دیگری مهم‌تر است. تاکتیک بازار ساز تا الآن همراهی با بازار و جلوگیری از ورود تقاضای آربیتراژی و افزایش نوسانات دلار بوده است. عده‌ای باور دارند، بازار ساز می‌خواهد از نقطه‌ای فروش دلار را کلید بزند که نوسان گیران را شگفت‌زده کند و فرصت فروش را به آن‌ها ندهد. نوسان گیران هم سعی می‌کنند با تعیین حد ضرر و سود در برابر چنین رفتار احتمالی آماده باشند.

پیش‌بینی دلار از کانال درهم و هرات

به گفته فعالان، معامله گران به روند  بازارهای هرات و امارات در روزهای آتی بیشتر از گذشته توجه خواهند کرد.نرخ بسته‌شده درهم روز گذشته به معنای ادامه حضور دلار در کانال جدید است. در بازار هرات هم که معمولاً قیمت پایین‌تری از بازار دلار 27 هزار 600 تومان سقف مقاومتی عنوان‌شده است. در صورت شکسته نشدن این سطح احتمال اصلاح قیمت‌ها بالا می‌رود و در غیر این صورت روند معکوس خواهد بود.

پیش‌بینی قیمت دلار از کانال سکه

قیمت سکه در هفته‌های اخیر حبابی شده بود برخی عنوان می‌کردند این حباب به معنای انتظاری برای افزایش قیمت اونس یا دلار است. قیمت اونس در بازار جهانی کاهش‌یافته و این کار را برای حرکت سکه دشوار کرده است در چند روز اخیر گفته شد سکه بازان با ورود به کانال دلار سعی کردند از بازار سکه حمایت کنند؛ اما گروهی هم عنوان می‌کنند، تداوم کاهش بهای طلای جهانی می‌تواند تحرک سکه بازان در بازار دلار را کاهش دهد؛ که این به معنای کاهش فشار بر بازار دلار است.

پیش‌بینی بازار دلار امروز

معامله گران دلار امروز نیم‌نگاهی به بازار ساز دارند و سعی می‌کنند خزنده پیش روند زیرا نگران هستند تزریق دلار به بازار در قالب اسکناس بازار را در وارد فاز اصلاحی کند و خرید کنندگان در سطوح بالا زیان‌های سنگین کنند. این نا اطمینانی موجب شده بازار یک گام بردارد و پس از تثبیت آن‌یک گام دیگر به جلو بردارد.بازار ساز دیروز با حرکت نزدیک به قیمت بازار فاصله و مقدار این گام‌ها را مدیریت کرده بود اما امروز وارد کانال 28 نشد تا همه‌چیز به اولین قیمت صرافی رقم بخورد. اعلام قیمت اگر همراه باعرضه باشد احتمال برگشت دلار به کانال پایین‌تر را افزایش می‌دهد اما اگر به همراه باعرضه نباشد به دلیل وضعیت انتظارات و حضور چند نوع تقاضا در این روزها به بازار برای حرکت روبه‌جلو فشار می‌آورد. به گفته برخی تحلیل گران اگر انتظارات در بازار به هر دلیلی تغییر نکند حرکت پله‌ای که آهسته و پیوسته است می‌تواند ادامه داشته باشد.

منبع خبری : اقتصاد