سیگنال‌هایی برای پیش‌بینی قیمت سکه

سیگنال‌هایی برای پیش‌بینی قیمت سکه

انتظار می‌رود اخبار غیراقتصادی از کانال نرخ دلار داخلی و توافق تجاری چین و آمریکا از سمت طلای جهانی بر قیمت سکه طی روزهای پیش‌رو اثرگذار باشند.

به گزارش رهنمون سرمایه ، در روزهای اخیر همزمان با نوسان دلار، نوسانات اندکی را تجربه کرد.

آخرین قیمت آن حاکیست که سکه طرح جدید ساعت ۱۶ چهارشنبه به قیمت ۴ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان معامله شد. دیروز نرخ دلار در بازار تهران افت ۰/۸درصدی را تجربه کرد. اما در ادامه قیمت سکه چه خواهد شد؟

در این مورد  دنیای اقتصاد تحلیل کرده است: سکه نیز با تعقیب دلار و طلای جهانی با کاهش ۱/۳ درصدی قیمت همراه شد. دلار در روزهای اخیر روند ناپایداری دارد و بین دو کانال ۱۲ و ۱۳ هزار تومان نوسان رفت و برگشت می‌کند. از سوی دیگر طلای جهانی هم عصر سه‌شنبه حدود ۵ دلار از ارزش خود را از دست داد. این افت پس از انتشار برخی آمارهای قوی‌تر از انتظار اقتصاد آمریکا رخ داد. قیمت اونس طلای جهانی در معاملات دیروز هم کاهش یافت. انتظار می‌رود اخبار غیراقتصادی از کانال نرخ دلار داخلی و توافق تجاری چین و آمریکا از سمت طلای جهانی بر قیمت سکه طی روزهای پیش‌رو اثرگذار باشند.

روز کم‌نوسان اونس

قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی ساعت ۱۶ چهارشنبه به ۱۴۷۶ دلار رسید. روز گذشته طلای جهانی متاثر از تقابل چند نیرو نوسانات کمی را تجربه کرد. از یکسو تداوم نگرانی‌ها درخصوص نهایی‌سازی توافق پکن و واشنگتن و همچنین تردید به اثربخشی این صلح تجاری همچنان از قیمت طلا حمایت می‌کند. از سوی دیگر سه‌شنبه آمارها نشان از رشد پرقدرت تولیدات صنعتی آمریکا و افزایش تعداد پروانه‌های ساختمانی در این کشور داشتند. این آمارها سیگنال بهبود وضع اقتصاد جهان را به بازار طلا ارسال کرد. همچنین برخی خبرها حاکی از آن است که جانسون (نخست‌وزیر بریتانیا) برای حصول اطمینان از پایان مرحله گذار پسابرگزیت در موعد ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ در تلاش برای اصلاح لایحه برگزیت است. ابهامات جدید در روند برگزیت نیز از قیمت طلای جهانی حمایت اندکی به‌عمل آورد.

منبع خبر : تجارت