قاب خاطرات گواهی سپرده سکه

ساعت پنج‌ونیم عصر امروز نیم ‌نگاهی دارد به دمیدن حباب سکه و ‌به‌گردن انداختن گرانی بر بورسی‌ها تا رونمایی از تندیس سلطان جاده مخصوص.به گزارش رهنمون ، گواهی سپرده سکه را باید به دیوار قاب کرد، شاید هم دیوار خاطرات؛ سخنگوی راه‌پله‌ها از مجمعی خبر آورده که گفتند مگر می‌شود نرخ طلا و ارز افزایشی باشد و اوضاع سکه، سکه نشود!!! بیاید نرخ سکه را به روی حباب ببریم و درآن آنقدر بدمیم و با هر افزایش قیمتی در هر بازاری، سرمست از پیروزی رشد نرخ سکه شویم.آنقدر در حباب قیمت سکه دمیدند که فعالان بازار سکه فریادشان به هوا رفت و کاسه و کوزه افزایش قیمت سکه را به گردن بورسی ها انداختند و… حالا امروز سکه ۱ روزه رفاه در بازار سرمایه صف فروش شد و فعالان بازار فیزیکی هم نفسی از سر آسودگی کشیدند. معلوم نیست فروشندگان امروز سکه ۱ روزه رفاه، قرار است چه چیزی بخرند؛ ولی کاش آنها که هر روز بین بازارها سرگردان هستند کمی هم به آرامش روح و روان خود می اندیشیدند و در یک بازار می ماندند و به جای کوچ هر روزه، دانش شان را بالا می بردند. آن وقت حتما سرمایه گذاری، واژه زیباتری بود.

تندیس‌سازی دیگر از یک سلطان

در روزی که اقتصاد کشور شاهد تراشیده‌شدن تندیس سلطان خودرو بود، بر تن اهالی فن ترسی رسوخ کرده که ای داد و بیداد؛ نرخ سکه پس از “سلطان سکه” نتوانست از غم او این زمین را تحمل کند و به آسمان‌ها رسید حال نکند که نرخ آسمانی خودرو، فضایی شود.در روزی که سلطان خودرو به اعدام محکوم شد و مدیر عامل اسبق یکی از شرکت های خودروساز هم حکم حبس گرفت، اتفاق عجیبی نبوده زیرا سلطان قیر و سکه و دستگیری مدیرسابق ایرانخودرو را شاهد بوده‌ایم.

 

وقتی سود هر سهم، لاکتوز ندارد

سخنگوی راه‌پله‌ها خبر آورده که تازه‌وارد بورسی پروتئین با لاکتوز ۳۲۶ریالی را به ازای هر سهم به سهامداران خود تقسیم کرد اما؛ یک‌نکته حائر اهمیت را نباید فراموش کرد، بسیاری از سهامداران در مواقع خرید عرضه‌اولیه تاکنون سهامداران این شیرفروش بوده و شاید سهمی بر نسبت خرید اولیه خود اضافه نکرده باشند، باید دید که آیا سهامداری حاضر بوده که برای دریافت سود کمتر از 50هزار ریال به شعبه بانکی برود یا خیر بنابراین احتمالا یک چند میلیارد تومانی این وسط بلاتکلیف می‌ماند و باید دید مدیران این شرکت اندیشه‌ای دارند یا خیر.

 

دست در دست برای گرانی

لوازم خانگی فروش‌ها به لطف کرونا و البته با کمک فروشگاه‌های اینترنتی نوسان مثبت گرفته‌اند و شیطنت‌هایی قیمتی را انجام دادند تا طرف‌های عرضه‌کننده از آب گل آلود، قزل‌آلا که نه خاویار صید کنند، کاش با هم مهربان تر بودیم

منبع خبری : بورس نیوز