قلعه فنرس طلا نمی ترکد

در جلسه بانک مرکزی روز پنج‌شنبه قرار است مسئولان ارشد بانک مرکزی اروپا در یک سری از گزارشات نرخ بهره جدید این بانک را اعلام کنند. کاهش نرخ بهره می‌تواند برای دلار مثبت و موقتاً برای طلا منفی باشد.

قیمت جهانی طلا در روز سه شنبه در بازارها، با وجود نوسان‌ زیاد در طول روز ، روندی نزولی داشت و به قیمت 1907 رسید. اما طبق روال همیشگی پس از نزدیکی به سطح 1900 دلار با هجوم سرمایه‌گذاران بلند مدت، شاهد افزایش ناگهانی قیمت اونس بودیم. این بار در سه نوبت در ساعت‌های 18:10، 19:10 و 20:10 اونس طلا با بین 10 تا 20 دلار افزایش در هر نوبت قیمت خود را به کانال 1940 رسید. این اتفاق باعث شد بالاترین و پایین‌ترین قیمت لحظه‌ای اونس در این هفته با 4 ساعت فاصله از هم ثبت شوند.

اونس طلا

پیش‌بینی‌های فنی برای روز آینده توصیه به فروش دارند:

نمودار طلا

یورو، دلار و طلا در انتظار دی گویندوس

با توجه به لغزشهای استرلینگ از اوج های چند ماهه، به نظر می رسد رالی یورو به خودی خود با مشکل روبرو شده است. اخیراً ارز واحد اروپا در وضعیت متزلزلی قرار گرفته است زیرا داده‌های اخیر با وجود بهبود نسبی در مورد قدرت بهبود منطقه یوروتردید ایجاد کرده است.این تصور که منطقه یورو بهتر از ایالات متحده عمل کند، نیروی محرکه اصلی دستاوردهای باورنکردنی یورو بوده است. اما این دیدگاه به طور فزاینده ای مورد تردید قرار گرفته است. این در حالی است که معامله گران در حاشیه بانک مرکزی اروپا در کمین نشسته اند تا ببینند که آیا بانک مرکزی اروپا به دنبال فدرال رزرو نسبت به سیاست هدف‌گذاری تورمی کوتاه‌ می‌آید؟ 

> بیشتر بخوانید
رویدا‌های مهم اقتصاد جهان در هفته جاری +جدول
شاخص خطرناک برای طلا/بانک اروپا «پا جای پای» فدرال رزور می‌گذارد؟

 یورو امروز با پایین آمدن به سطح 1.18 دلار، روند نزولی خود را ادامه داد. پوند  و یورو کساد در روز سه شنبه شاخص دلار را به بالاتر از سطح 93.0 رساندند ، هرچند که ارزش دلار در مقابل رقبای دیگر کمتر چشم‌گیر ظاهر شد. دلار در برابر ین صاف بود و در برابر دلار استرالیا افت کرد.

در اخبار دیگر اروپا، که برای قیمت طلا و  شاخص دلار مهم خواهد بود:مذاکرات برای توافق در مورد یک رابطه تجاری پس از برگزیت است.این مذاکرات وارد دور هشتم خود می شود. اکنون تنها پنج هفته برای دستیابی به توافق بین انگلیس و اروپا باقی مانده است و انگلیس و اتحادیه اروپا بیش از مذاکره مشغول به موضع گیری هستند. 

اما در حالی که هر دو طرف به دلیل انعطاف ناپذیری بیش از حد یکدیگر را سرزنش می کنند ، بسیاری از شرکت کنندگان احتمال این معامله را فقط در 50-50 می بینند. به گفته رافی بویادجیان از Xm.com جانسون با افزایش تنش قبل از شروع مذاکرات، بازارهای ارز را نا آرام کرده است. پوند در برابر سایر همتایان بزرگ خود به شدت سقوط کرده و به پایین ترین حد دو هفته در برابر دلار آمریکا و یورو رسیده است.

گزارش نیمه شب