قیمت سکه در هفته جاری چه می‌شود؟

پستهای اخیر

amir farahani
View all posts
امید مخبری
View all posts
احمد زارع
View all posts
ugd uhhasdkj
View all posts
سعید دیده
View all posts
سید علی اکبر هاشمی راد
View all posts
مهدوی مهدوی
View all posts
rezataebe110
View all posts
09170188092
View all posts

قیمت سکه در هفته جاری چه می‌شود؟

عده‌ای از معامله‌گران انتظار دارند، افزایش بهای طلا در هفته جاری نیز ادامه پیدا کرده و بازار فلزات گرانبهای داخلی را تحریک کند.

به گزارش رهنمون ، در هفته‌ای که دلار صعودی بود، سکه تمام بهار آزادی نیز در جاده افزایشی حرکت می‌کرد. قیمت سکه در آخرین روز هفته نیز ۹۰ هزار تومان افزایش را تجربه کرد و به بهای ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. با ثبت این رشد، ۱/ ۲ درصد بازدهی برای دلار به ثبت رسیده است.

یکی از عواملی که موجب شد سکه تمام بهار آزادی رشد بیشتری را نسبت به دلار تجربه کند، افزایش بهای طلای جهانی و صعود آن به بالای مرزهزار و ۷۰۰ دلاری بود.

عده‌ای از معامله‌گران انتظار دارند، افزایش بهای طلا در هفته جاری نیز ادامه پیدا کرده و بازار فلزات گرانبهای داخلی را تحریک کند. نیم سکه و ربع سکه نیز در هفته گذشته بازدهی مثبتی را تجربه کردند.

دنیای اقتصاد با این روایت از آخرین وضعیت بازار سکه، همچنین در گزارشی دیگر نوشته است: بازار سکه در هفته گذشته همزمان با اوج‌گیری دلار و رشد قیمت جهانی فلز زرد مجددا به بالاترین سطح تاریخی خود صعود کرد. بهای هر سکه طرح جدید در هفته اخیر ۱۶۰ هزار تومان افزایش یافت و سطح بی‌سابقه ۷ میلیون و ۶۰۰ تومانی را یک بار دیگر تصاحب کرد.

در هفته‌ای که دلار به رشد ۷/ ۱ درصدی بسنده کرد، سکه با تقویت ۳ درصدی اونس جهانی توانست به بازدهی ۷/ ۳ درصدی دست یابد و پس از بورس در رتبه دوم فهرست بازارها از لحاظ میزان بازدهی قرار بگیرد.

نگرانی از آثار زیان‌بار موج دوم شیوع کرونا منجر به اوج‌گیری طلای جهانی و پیشروی اونس تا سطح ۱۷۴۰ دلار شد. در کنار چشم‌انداز مثبت طلای جهانی، عبور احتمالی شاخص ارزی کشور از سد ذهنی ۱۸ هزار تومان حامیان سکه برای فتح قله‌های جدید در هفته پیش رو به شمار می‌روند.

سیگنال‌های تورمی «فد» به طلا

قیمت هر اونس طلای جهانی ساعت ۱۶ روز جمعه به سطح ۱۷۳۵ دلار صعود کرد. طلا هم مانند سایر بازارها معاملات پایان هفته را عمدتا در سایه نگرانی‌های بانک مرکزی آمریکا سپری کرد. با اینکه آمار اشتغال وضعیتی بهتر از پیش‌بینی‌ها داشت و شاخص قیمت تولیدکننده در ماه مه ‌قوی‌تر از انتظارات ظاهر شد، اما تصویر نگران‌کننده فدرال رزرو از آینده اقتصاد جریان انتقال سرمایه به سمت دارایی‌های امنی چون طلا را تشدید کرد.فدرال‌رزرو در اولین بیانیه خود در دوره کرونا با پیش‌بینی رشد منفی ۵/ ۶ درصدی و بیکاری ۳/ ۹درصدی برای سال جاری، موجب ثبت سنگین‌ترین شاخص‌های سهام از مارس شد. بانک مرکزی آمریکا گرچه اعلام کرد برنامه‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارد، اما از خرید ۱۲۰ میلیارد دلاری اوراق در هر ماه این سیگنال تورمی را به طلا فرستاد و زمینه رشد بهای این فلز گرانبها را فراهم کرد.

منبع : تجارت نیوز