” دیجی کالا “و “تپ سی” وارد می‌شوند

در کنار عرضه‌های اولیه این روز‌های بازار سرمایه و ورود شرکت‌های دولتی به این حوزه، جذابیت شرکت‌های بزرگ استارتاپی، چون “تپ سی “و “دیجی کالا” می‌تواند شرایط اعتلای هر چه بیشتر بازار را حداقل در حوزه فرابورس، فراهم کند.

به گزارش رهنون سرمایه ، سال گذشته، حمید محمدی هم‌بنیان‌گذار دیجی کالا در گفتگو با خبرنگار بورس‌نیوز درخصوص احتمال ورود این شرکت به بازارسرمایه گفت: یک شرکت برای حضور در بورس باید شرایطی از جمله ساختار شرکتی، حاکمیت شرکتی، سیستم‌های گزارش‌دهی، صورت‌های مالی، استاندارد گزارش‌های مالی را داشته باشد.

وی ادامه داد: تمامی این نکات برای ورود یک کسب‌و‌کار ساختار‌مند و با مکانیزم حاکمیت شرکتی در بازار سهام لازم است تا بتواند اعتماد بازار سرمایه را جلب کند.
بنیان‌گذار دیجی‌کالا در خصوص برنامه این شرکت برای حضور در بورس عنوان کرد: در این رابطه نمی‌توان اظهارنظر قطعی داشت چراکه بررسی‌ها و تحقیقات لازم در حال تکمیل است.
محمدی افزود: طی یکسال گذشته، شرایط جهت احراز در حال آماده‌سازی بوده و تنها امور اداری مربوط به بورس باقی مانده که احیانا مسائل و مشکلاتی را به همراه خواهد داشت بنابراین راجع به زمان دقیق ورود به بازارسرمایه نمی‌توان نظر قطعی داد. 
 
در سال جدید اخباری حاکی از ورود شرکت‌های دیگری، چون دیجی کالا و تپ سی نیز به گوش می‌رسد. در کنار عرضه‌های اولیه این روز‌های بازار سرمایه و ورود شرکت‌های دولتی به این حوزه، جذابیت شرکت‌های بزرگ استارتاپی نیز می‌تواند شرایط اعتلای هر چه بیشتر بازار را حداقل در حوزه فرابورس، فراهم کند.
امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران در این رابطه عنوان کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد با این دو استارت‌آپ بزرگ (تپ سی و دیجی کالا) بسیاری از موانع برطرف شده و برخی از مشکلات باقی مانده که به زودی مرتفع می‌شود. دیجی‌کالا و تپسی در این دوره توانسته‌اند بسیاری از مشکلات خود را برای ورود به بورس برطرف کرده و حضور این دو شرکت بر تابلوی بورس در دستور کاری ما قرار گرفته است.
وی در خصوص نحوه پذیرش استارت‌آپ‌ها در بورس خاطر نشان کرد:از سال گذشته با چند استارت‌آپ معروف که در بازار مشغول به فعالیت هستند، جلسات جدی و متعددی برگزار شده که دیجی‌کالا و تپسی توانستند در این جلسات بسیاری از موانع را جهت حضور در بورس برطرف کنند.
هامونی پیش‌تر خبر وجود یک لیست هزارشرکتی از SME‌ها و استارت‌آپ‌های متقاضی به بورس داده بود که اکثریت آن‌ها با مشکلات حاکمیتی، شرکتی و شفافیت حسابرسی مواجه بودند همین مشکلات ورود آن‌ها به بورس را با مشکل مواجه می‌کرد. میان استارت‌آپ‌های مطرح متقاضی ورود به بورس نام کافه‌بازار نیز شنیده شده بود، اما به نظر می‌رسد کافه بازار جزو اولین استارت‌آپ‌هایی که وارد بورس می‌شود نخواهد بود.
او در مورد وضعیت کافه‌بازار برای حضور در بورس گفت: جلسه‌ای با کافه‌بازار برگزار شد؛ اما پیگیری زیاد از سوی این شرکت صورت نگرفت. هرسه استارت‌آپ نام برده همزمان مذاکره برای ورود به بورس را آغاز کرده که دیجی‌کالا و تپسی از لحاظ پذیرش آماده‌تر بودند.

منبع خبری :   بورس نیوز