معاملات کالا پسته فندق

طی هفته گذشته در بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران معامله گران بیش از یک میلیون و ۳۸۸ هزار گواهی سپرده کالایی را در حالی به ارزشی بیش از ۸۷۹ میلیارد و ۳۲۱ میلیون ریال خرید و فروش کردند که دو دارایی پایه زعفران نگین و سکه طلا با کسب بیشترین سهم از حجم و ارزش کل معاملات هفتگی، در بازار گواهی سپرده کالایی خوش درخشیدند.

به گزارش «کالاخبر»؛  در جریان این معاملات بیش از یک میلیون و ۱۸۷ هزار و ۷۰۰ گواهی سپرده زعفران نگین مورد معامله قرار گرفت و ارزشی بیش از ۱۰۷ میلیارد و ۷۵۸ را در پی داشت. معاملات این دارایی پایه که در نماد معاملاتی ۶ انبار بورسی انجام شد از نظر حجم سهم ۸۶ درصدی و از نظر ارزش سهم ۱۲ درصدی را از حجم ارزش کل معاملات هفتگی به خود اختصاص داد.

در این هفته، ۳۱ هزار و ۱۱۷ گواهی سپرده زعفران پوشال نیز به ارزشی حدود ۲ میلیارد و ۳۰۷ میلیون ریال خرید و فروش شد.

معامله گران در سه نماد معاملاتی انبارهای بورسی پسته فندقی ۳۲-۳۰ نیز تعداد ۲۳ هزار و ۲۳۰ گواهی سپرده را خرید و فروش کردند و ثبت این آمار معاملاتی ارزشی نزدیک به ۲۱ میلیارد ریال را رقم زد.

گواهی سپرده سکه طلا نیز با ارزشی بیش از ۷۴۸ میلیارد و ۱۴۱ میلیون ریال سهم ۸۵ درصدی از ارزش کل معاملات هفتگی این بازار را از آن خود کرد. به این ترتیب، تعداد ۱۴۶ هزار و ۸۰ گواهی سپرده سکه طلا در نماد ۴ خزانه بانکی در بازار مورد معامله قرار گرفت.

۷۱۳ گواهی سپرده زیره سبز نیز در حالی در نماد معاملاتی سه انبار بورسی معامله شد که ارزش این معاملات حدود ۲۲۳ میلیون ریال به ثبت رسید.

منبع :  کالا