نماینده زنجان:هیچ کنترل و نظارتی بر قیمت ها وجود نداردآزاد 

نماینده مردم زنجان در مجلس ضمن انتقاد از وضعیت کنونی بازار و تغییر نرخ کالاها، گفت: متاسفانه هیچ کنترل و نظارتی بر قیمت ها وجود ندارد.

مطالب مرتبط

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، مصطفی طاهری نماینده زنجان در مجلس،در نشست علنی امروز (یکشنبه 15 تیر) قوه مقننه درباره  گزارش ارائه شده از سوی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وزرا اگر به حرف هایی که می زدند، عمل هم می کردند، دیگر مشکلی نبود، اما واقعیت طور دیگری است.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال در حوزه فولاد شاهد مدیریت و فروش رانت هستیم تا مدیریت این بازار. به عنوان مثال طی دو ماه گذشته ورق گرم یکی از شرکت های تولیدکننده هر کیلو 5650 تومان به فروش می رسید، اما این ورق در بازار با حاشیه سود 51 درصدی معادل 8 هزار و پانصد و هشتاد هزار تومان به فروش می رسید.

نماینده زنجان در مجلس افزود: متأسفانه در بورس کالا هم تعداد خاصی افراد هستند که می توانند خریداری کنند که این موضوع سبب ایجاد رانت می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: استان زنجان ظرفیت بالایی در تولید روی دارد، به طوری که علاوه بر تأمین نیاز داخلی، سالانه 500 میلیون دلار هم برای کشور ارزآوری دارد، اما همواره در حوزه صادرات مشکلات متعددی وجود دارد.

طاهری ضمن انتقاد از وضعیت کنونی بازار و تغییر نرخ کالاها اظهار کرد: متأسفانه هیچ کنترل و نظارتی بر قیمت ها وجود ندارد، به نظر می رسد مسئولان باید عنوان کنند خط قرمز افزایش قیمت کجاست؟ زیرا یک کالا با چندین قیمت ارائه می شود؛ حتی برای کالاهایی که صددرصد تولید داخل هستند، بدون هیچ دلیلی اقدام افزایش قیمت می کنند.