ورق برای طلا برگشت

قیمت طلا در بازار جهانی که هفته گذشته بیش از هشت درصد افزایش یافته بود، از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۴ درصد کاهش نشان می دهد.
به گزارش  رهنمون  ،  بهای معاملات طلا روز جمعه که سرمایه گذاران منتظر انتشار گزارش ماهانه اشتغال بخش غیرکشاورزیآمریکا به منظور ارزیابی تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا بودند، تغییر چندانی نداشت. هر اونس طلا برای تحویلفوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۶۱۳ دلار و ۳۲ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روزپنج شنبه تحت تاثیر آمار افزایش چشمگیر شمار مدعیان بیکاری در آمریکا که نگرانیهای اقتصادی را تشدید و تقاضا برای خریدداراییهای امن را تقویت کرد، ۱.۵ درصد صعود کرده بود. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۴ درصد کاهش داشته است.
در بازار معاملات آتی آمریکا،  هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۶۳۴ دلار و ۷۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته با ۲.۹ درصد افزایش،  در ۱۶۳۷ دلار ۷۰ سنت بسته شده بود.
ایلیا  اسپیواک،  استراتژیست  ارزش در شرکت دیلی فارکس اظهار کرد: طلا به دلیل قوی شدن ارزش دلار، نتوانسته است روند افزایشی قدرتمندی ایجاد کند.
دلار در معاملات روز جاری تغییر چندانی در برابر ارزهای رقیب نداشت اما روز پنج شنبه به بالاترین حد در یک هفته گذشته صعود کرده بود.
سرمایه گذاران منتظر انتشار آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا در مارس هستند که بعدازظهر روز جمعه از سوی وزارت کاراعلام می شود. اقتصاددانان کاهش ۱۰۰ هزار شغل در ماه میلادی گذشته در مقایسه با رشد ۲۷۳ هزار شغل جدید در فوریه را پیش بینی می کنند.

منبع : خبرگزاری ایسنا