پیش‌بینی افزایش مصرف آلومینیوم

به گزارش  رهنمون  سرمایه، و به نقل از Aluminium Insider، بر خلاف رکود کلی در مصرف جهانی آلومینیوم، Norsk Hydro انتظار دارد که مصرف محصولات آلومینیومی کم‌کربن این شرکت افزایش داشته باشد.

انگیزه کاهش تاثیر کربن در صنعت ساخت‌وساز اروپا و آمریکای شمالی باعث گرایش به مصرف آلومینیوم برند CIRCAL شرکت Norsk Hydro شده است که 75 درصد آن را قراضه مصرف‌کننده تشکیل می‌دهد و تنها معادل 13 درصد از میانگین جهانی انتشار دی‌اکسید کربن در تولید آلومینیوم، انتشارات کربنی دارد. این شرکت فروش بین 40 تا 50 هزار تن CIRCAL برای سال 2021 پیش‌بینی کرده است و انتظار افزایش چشم‌گیر در آینده دارد.

این شرکت به طور کلی سالانه 80 هزار تن آلومینیوم برای تولید نما و پنجره مصرف می‌کند. سال گذشته 10 هزار تن آلومینیوم CIRCAL در این محصولات اکستروژنی مصرف شد که انتظار می‌رود در سال جاری دو برابر شود.

قیمت تمام‌شده CIRCAL حدود 10 تا 20 درصد بیشتر از هزینه‌های آلومینیوم معمولی است، اما به گفته شرکت Norsk Hydro با در نظر گرفتن مواد دیگر و دستمزد تولید، قیمت تمام شده محصول تنها 2 تا 3 درصد نسبت به قیمت مورد درخواست متقاضی بیشتر است.

تولید هر کیلوگرم CIRCAL برابر با 2.3 کیلوگرم دی‌اکسید کربن منتشر می‌کند، در حالی که در تولید هر کیلوگرم آلومینیوم معمولی به طور میانگین 18 کیلوگرم دی‌اکسید کربن ایجاد و منتشر می‌کند؛ بنابراین، خریداران بدون توجه به افزایش قیمت، به سراغ اکستروژن ساخته شده از آلومینیوم کم‌کربن CIRCAL می‌روند.

به گفته این شرکت، انتظار می‌رود که روند مصرف این ماده در سال‌های آینده رشد داشته باشد و سرعت این رشد به سرعت تغییر استانداردها و طرح‌های تشویقی توسط مسئولین و همچنین تغییر اذهان عمومی در خصوص هزینه بیشتر برای محصولات پاک بستگی دارد.

منبع : فارس