پیش بینی سهام بزرگ و کوچک ، بانک ، خودرو و … در دومین هفته سال

وضعیت دومین هفته بورس سال جدید با سه روزکاری و پیش بینی نمادهای بزرگ و کوچک ، بانک ها و خودروسازها و گروه های غیرکالایی توسط یک کارگزاری پیش بینی شد.

به گزارش پایگاه خبری رهنمون ، بعد از دو روز اول سال جدید که فعالان بازار شاهد کاهش و افزایش بیش از 4.8 و 12.6 هزار واحدی شاخص بودند و آماده هفته دوم سال با سه روز کاری هستند ، کارگزاری آبان اعلام کرد: در هفته دو روز کاری ، بازار منفی آغاز کرد و با رشد قابل توجه به پایان رسید . گروه های غیرکالایی بیشتر مورد توجه بودند که عمدتا به دلیل افت قیمت های جهانی و حرکت نقدینگی به سمت گروه های غیر مرتبط بود.در این میان ، بازارهای جهانی شاهد تزریق بی سابقه نقدینگی به اقتصاد توسط فدرال رزرو آمریکا هستند و عمده اقتصادی بزرگ نیز با حمایت سنگین از بازارهای مالی از سقوط بیشتر این بازارها به دلیل شیوع گسترده کرونا جلوگیری کرده اند.نکته قابل توجه، ابهام در بهبود اوضاع و کنترل شیوع بیماری است و ترس از ادامه دار شدن تعطیلی سراسری کشورهای بزرگ، تمایل به ورود به بازارهای مالی را کاهش داده است. تمایل به خرید دلار به عنوان دارایی امن، رشد ارزش این واحد پولی در مقابل سایر ارز ها را به دنبال داشته و کاهش شدید نرخ بهره نیز نتوانسته در مقابل تغییر بازارها موثر باشد و همین موضوع ، عاملی مضاعف در فشار بر بازارهای کالایی بوده است .

در بازار ارز نیز به دلیل کاهش محسوس تقاضا، شاهد همگام شدن نوسانات با نوسانات شاخص دلار هستیم.اما در بازار سهام به نظر می رسد نمادهای بزرگ همچنان نمی توانند روندی قوی را در پیش بگیرند و افت قیمت های جهانی بر روند سود سه ماهه ابتدای سال جدید موثر باشد اما شرکت های کوچک تر احتمالا”با ورود نقدینگی سرگردان با وضعیتی متفاوتی روبرو شوند.برای سهام بانکی و خودرویی هم به نظر می رسد روند صعودی حاکم باشد و وضعیت این گروه ها نیز از لحاظ نموداری همچنان جذاب ارزیابی می شود . اخبار افزایش سرمایه و گزارش های پایانی سال 98 می تواند در روند بازار موثر باشد.در دیگر گروه ها نیز به نظر می رسد وضعیت مثبتی در پیش رو داشته باشند و علیرغم افت قیمت های جهانی، فوران نقدینگی در بازار، نوسانات مثبتی را برای گروه های غیرکالایی به دنبال داشته باشد. موضوعی که در بحران های قبلی بازارهای جهانی کم سابقه بوده است.انتشار گزارش های پایانی سال 98 هم می تواند تغییراتی را در روند حرکتی برخی نمادها ایجاد کند و مجامع پیش رو نیز به مرور در تحرکات نقدینگی موثر خواهد بود.

منبع : بورس نیوز