پیش بینی سه گروه بانک، خودرو و سهام کوچک و کاهش حجم معاملات

پستهای اخیر

amir farahani
View all posts
امید مخبری
View all posts
احمد زارع
View all posts
ugd uhhasdkj
View all posts
سعید دیده
View all posts
سید علی اکبر هاشمی راد
View all posts
مهدوی مهدوی
View all posts
rezataebe110
View all posts
09170188092
View all posts

یک کارگزاری با بررسی آخرین متغیرهای موثر بر روند شاخص ، کاهش حجم معاملات به دلیل برگزاری مجمع سالانه شرکت های بزرگ و وضعیت سه گروه بانک، خودرو و سهام کوچک را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری رهنمون سرمایه ، بورس ایران در حالی طی آخرین روزهای تیر به خط مقاومت مهم 1.8 میلیون واحدی برخورده است که کارگزاری آبان درباره شرایط روزهای گذشته و آینده اعلام کرد: در هفته گذشته ، بازار با رشد قیمت ها آغاز کرد و در ادامه شاهد افزایش عرضه ها در نمادهای کوچکتر و البته در ادامه نمادهای بزرگ شد. افزایش نرخ سود بانکی در کنار رشد قیمت ها در چند هفته اخیر از عمده دلایل افزایش عرضه ها در پایان هفته بود.

رفتار قیمت ها در بازارهای جهانی ، نوسانی بود و اکثر بازارها با رشد آغاز کردند و با اصلاح نسبی به پایان هفته رسیدند. همچنان ابهام در وضعیت اقتصاد دنیا تحت تاثیر بیماری کرونا ادامه دارد و نزدیکی به تاریخ انتخابات تاثیرگذار امریکا تا حدودی بازارها را محتاط کرده است.

در بازار ارز هم دلار قصد آرامش ندارد و رشد خزنده قیمت ها ادامه دارد و قله های جدید در حال ثبت است اما سیاست های بانک مرکزی رفته رفته به سمت فشار بیشتر به نقدینگی است و رشد محتاطانه نرخ بهره در کنار اقدام به انتشار اوراق از نشانه های تشدید احتمالی سیاست های انقباضی است.

در بازار سهام هم این هفته مجامع گروه ها و نمادهای بزرگ برگزار می شود و کاهش حجم محتمل خواهد بود. با توجه به فشار عرضه ها در پایان هفته احتمال روند نوسانی در نمادهای بزرگ که رشد مطلوبی را نیز تجربه کرده اند وجود خواهد داشت. اخبار مربوط به پذیره نویسی صندوق های دولتی دوم و سوم از مرداد نیز همچنان می تواند از روند این گروه ها حمایت کند .

بنابراین در بانکی ها احتمال کند شدن روند صعودی و در خودرویی ها که این هفته به مجمع می روند نیز احتمال اصلاح وجود خواهد داشت اما در گروه ها کوچک که زودتر از بزرگترها به روند اصلاحی وارد شدند می توان انتظار فعال شدن مجدد نقدینگی  و نوسانات مثبت را داشت. هرچند با توجه به رشد اخیر در انتخاب این گروه ها نیاز به دقت زیادی خواهد بود.

منبع خبری : بورس پرس