پیش بینی سود ۲۱۲ تومانی برای هر سهم “پاکشو”آزاد 

به گزارش رهنمون سرمایه گروه صنعتی پاکشو در شهریور ماه ۱۹٫۵ هزار تن محصول به فروش رسانده است که از این مقدار، ۱۱٫۵ هزار تن مربوط به فروش مایعات و ۸ هزار تن مربوط به فروش پودر و مایعات البسه است. پاکشو با فروش این مقدار از محصولات درآمد ۱۹۳ میلیارد تومانی ساخته است. همچنین مقدار فروش تجمیعی پاکشو در دوره شش ماهه اول ۹۸ مقدار ۹۷ هزار تن است که با این میزان فروش درآمد ۸۷۴ میلیارد تومانی ساخته است.

پاکشو در شهریور ماه درآمد ۱۹۴ میلیارد تومانی ساخته است که بالاترین میزان درآمد ماهانه پاکشو طی شش ماه اخیر به شمار می‌رود. درآمد پاکشو نسبت به فروردین ماه رشد ۱۴۷ میلیارد تومانی و نسبت به مرداد ماه رشد ۵۵ میلیاردی داشته است. همچنین پاکشو به واسطه درآمد ۱۹۴ میلیاردی در شهریور ماه میانگین درآمدی ۱۴۷ میلیارد تومانی برای دوره شش ماهه اول ۹۸ ساخته است.

افزایش مقدار و نرخ فروش منجر به افزایش درآمد شهریور پاکشو شده است

درآمد پاکشو در شهریور ماه به دلیل افزایش مقداری فروش، رشد کرده است. پاکشو در مرداد ماه مقدار ۱۵ هزار تن فروش داشته است که مقدار فروش شهریور ماه پاکشو به ۱۹٫۵ هزار تن رسیده است. علاوه بر افزایش مقداری فروش، نرخ فروش محصولات رشد اندکی داشته است. پودر و مایعات البسه در شهریور ماه نسبت به مرداد ماه رشد یک درصدی داشته است و مایعات نیز در شهریور ماه نسبت به مرداد ماه رشد ۳ درصدی داشته است.

پیش بینی سود 212 تومانی برای هر سهم "پاکشو"

میانگین درآمدی پاکشو به ۱۴۶ میلیارد رسید

پاکشو در دوره شش ماهه اول ۹۸ درآمد ۸۷۴ میلیارد تومانی ساخته است. این در حالی است که در سال مالی ۹۸ پاکشو درآمد ۱۲۰ میلیارد تومانی ساخته است. پاکشو به طور میانگین در هر ماه از سال ۹۷ درآمد ۱۰۰ میلیارد تومانی ساخته است که میانگین درآمدی پاکشو در دوره شش ماهه اول ۹۸ به ۱۴۶ میلیارد تومانی رسیده است.

بخشی از افزایش میانگین درآمدی پاکشو به دلیل افزایش در مقدار فروش روی داده است. پاکشو در سال مالی ۹۷ به طور میانگین ۱۶ هزار تن فروش داشته اما میانگین مقدار فروش در نیم سال اول ۹۸ به ۱۶ هزار و ۲۰۰ تن رسیده است که نشان می‌دهد، ۲۰۰ تن میانگین مقدار فروش افزایش یافته است.

اما بخش اصلی افزایش میانگین درآمدی پاکشو به دلیل افزایش نرخ فروش محصولات روی داده است. نرخ فروش پودر و مایعات البسه در دروه نیم سال اول ۹۸ رشد ۴۰ درصدی و نرخ فروش مایعات افزایش ۶۰ درصدی نسبت به سال مالی ۹۸ داشته است. بنابراین افزایش قابل توجه نرخ فروش محصولات موجب بالا رفتن میانگین درآمدی پاکشو شده است.

پیش بینی سود 212 تومانی برای هر سهم "پاکشو"

پاکشو نزدیک به پیش بینی‌ها

پاکشو برای سال مالی ۹۸ درآمد یک هزار و ۸۲۶ میلیارد تومانی را پیش بینی کرده است که در دوره شش ماهه توانسته است با درآمد ۸۷۵ میلیارد تومانی، ۴۷% از درآمد پیش بینی شده را محقق نماید. بنابراین پاکشو در محدوده پیش بینی شده درآمد ساخته است.

شناسایی سود ۲۱۲ تومانی برای هر سهم پاکشو

حاشیه سود خالص پاکشو در صورت مالی ۳ ماهه منتهی به خرداد ۹۸، ۲۴% شناسایی شده است. بنابراین انتظار می‌رود پاکشو در صورت مالی میان دوره ای شش ماهه  منتهی به شهریور ۹۸ سود خالص ۲۱۲ میلیارد تومانی شناسایی نماید. با توجه به مبلغ سود خالص پیش بینی می‌شود پاکشو برای هر سهم سود خالص ۲۱۲ تومانی شناسایی نماید.

مطالب مرتبط