اخبار و شنیده های بازارآزاد 

به گزارش رهنمون سرمایه:

شکلر
شکلر در مجمع سالیانه به ازای هر سهم ۱۰۰ تومان سود نقدی بین سهامدارن تقسیم کرد.

فارس
در مجمع سالیانه فارس ۳۶ تومان به ازای هر سهم از سود ۱۰۷ تومانی تقسیم شد. افزایش سرمایه طی دو مرحله از محل انباشته در دستور کار قرار دارد.

کگاز
کگاز از اورهال دوره ای مربوط به ماشین آلات کوره و اورهال و سرویس اساسی دستگاههای آی اس و بسته بندی که باید هر ۶ سال یکبار انجام گیرد، خبر داد

عرضه اولیه
خبرها حکایت از این دارد که از بین زیرمجموعه های آریا ساسول, تندگویان و بوعلی دو شرکت تا پایان سال به عموم عرضه خواهند شد.

خودرو
زمزمه ها ، گمانه ها و اخبار غیر رسمی از افزایش سرمایه ایران خودرو از محل تجدید ارزیابی تا سقف ۳۰ هزار میلیارد تومان حکایت دارد.

وبملت
مدیر امور مالی بانک ملت، در خصوص لزوم انجام افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها گفت:
تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت ضمن ایجاد شفافیت در صورت‌های مالی، انعکاس ارزش واقعی دارایی‌ها، افزایش خصوصیت کیفی مربوط بودن اطلاعات و در نتیجه مفید بودن اطلاعات مندرج در صورت‌های مالی، باعث بهبود برخی از نسبت‌های مالی ازجمله نسبت بدهی‌های بلندمدت به کل دارایی‌ها می‌شود و اطلاعات مرتبط با اموال غیرمنقول بانک را به استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (I FRS) نزدیک می‌کند.

جم
در حالی منابع خبری از انحلال شرکت تاپکوی استانبول خبر می دهند که گفته می شود در هفته های اخیر نامه های شرکت تاپکو با عنوان نماینده بازاریابی و فروش پتروشیمی جم صادر شده است. این در حالی است که همواره دستورات فروش این شرکت با سربرگ و مهر بازرگانی پتروشیمی جم صادر می شود. برخی منابع نزدیک به این شرکت می گویند: قرار بود این شرکت پس از تشکیل به عنوان یک بازرگانی فعالیت کرده و از شرکتهای پتروشیمی، محموله های صادراتی بخرد، اما این موضوع با عدم همکاری شرکتهای دیگر عملی نشد. نگاهی به شرکتهای پتروشیمی ای که فروش آنها توسط یک شرکت بازرگانی زیرمجموعه خودشان انجام می شود، نشان می دهد دستورات فروش با سربرگ و مهر شرکت بازرگانی انجام شده است.
برخی منابع خبری معتقدند؛ قوت گرفتن احتمال انحلال تاپکوی ایران از دلایلی است که مدیرعامل تاپکو، برای تثبیت جایگاه خود برای فروش محصولات پتروشیمی جم، به عنوان نماینده بازاریابی و فروش روی آورده است.

فولاد
مدیرعامل فولادمبارکه از چگونگی جبران کاهش صادرات ناشی از تحریم می‌گوید
فولاد از جمله کالاهایی است که در فهرست کالاهای تحریمی از سوی آمریکا قرار گرفته و تلاش شده از این طریق یکی از مجاری ارزآوری کشور مسدود شود؛ اما تولیدکنندگان ایرانی راه خود را به بازارهای هدف صادراتی پیدا کرده و راهکارهایی اتخاذ کرده‌اند تا بتوانند با گذشت زمان، برنامه‌های خود را در عرصه تولید و افزایش ظرفیت پیش ببرند. حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولادمبارکه اصفهان می‌گوید اگرچه صادرات غیرنفتی این روزها به سیاست گره خورده است، اما راهکارهایی همچون افزایش فروش در بازار داخل و نیز صادرات ورق‌های فولادی از سوی سایر شرکت‌ها را به کار بسته‌ایم تا بتوانیم به موازات تحریم‌ها، همچنان در پروسه ارزآوری نقش‌آفرینی کنیم.