ارزش دلاری غیرآهنی‌ها بسیار بیشتر از آهنی‌ها است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین: همین فراوانی عنصر آهن در پوسته زمین دسترسی به آهن و محصولات آهنی را راحت‌تر کرده است. این سهولت باعث شده حوزه فعالیت صنایع آهنی توسعه بیش‌تری پیدا کند. همچنین خواص آهن و محصولات آهنی به‌گونه‌ای است که در صنایع، کاربرد چشمگیرتری نسبت به غیرآهنی‌ها دارد؛ با این حال فلزات غیرآهنی از نظر شمار و اهمیت چیزی کمتر از غیرآهنی‌ها ندارند.

وی ادامه داد: مسئله دیگر آن است که استحصال آهن از سایر فلزات آسان‌تر است و پیچیدگی کمتری دارد، در نتیجه این سهولت، در بخش معدن کشور پدیده‌ای که من در اینجا آن را «حمله آهنی» می‌نامم، اتفاق افتاده است؛ چیزی شبیه به حمله طلایی که سال‌ها پیش در امریکا اتفاق افتاده بود. در نتیجه این سهولت، معدنکاران کشور با سرعت به محدوده‌های معدنی آهن‌دار هجوم برده‌اند؛ اتفاقی که به گسترش مشکلاتی از جمله خام‌فروشی انجامیده است.

بر اساس گزارشی از روزنامه صمت، زینال‌زاده افزود: به نظر من سایر فلزات مانند مس، سرب و روی، کرومیت، منگنز و… در سایه فلزات آهنی قرار گرفته‌اند، در حالی که حرف درباره آن‌ها بسیار است. به دلیل همین دو موضوع است که جای خالی رویدادی در کشور که به‌طور انحصاری به فلزات غیرآهنی بپردازد، احساس می‌شود. حتی به باور من خوب است هر یک از فلزات غیرآهنی برای خود رویدادی مجزا داشته باشند. به‌طور مثال رویدادی منحصر به مس؛ البته لازم نیست از ابتدا با رویدادهای چندروزه این کار آغاز شود، رویدادها را می‌توان با یک همایش چند ساعته شروع کرد؛ آنچه در این میان اهمیت دارد، پرداختن به این فلزات و گردهم‌آمدن فعالان حوزه‌ها است.

منبع: فلزات آنلاین