سود سهام «قمرو» افزایشی شدآزاد 

شرکت قند مرودشت در صورت های مالی میان دوره ای ۱۲ماهه سود هرسهم را با رشد ۱۲۳درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مبلغ یک هزار و ۲۴۴ریال اعلام کرد.

به گزارش رهنمون سرمایه شرکت قند مرودشت در اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای ۱۲ماهه منتهی به ۳۱تیر۱۳۹۸ سود هر سهم را با رشد ۱۲۳درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مبلغ یک هزار و ۲۴۴ریال اعلام کرد.

این شرکت سود عملیاتی خود را با رشد ۹۶درصدی در این دوره مبلغ ۲۷۷میلیارد ریال، سود خالص را با رشد ۱۲۲درصدی مبلغ ۲۴۸میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره با رشد ۱۰۷درصدی مبلغ ۳۲۱میلیارد ریال اعلام کرده است.

«قمرو» در برآوردی که از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه دارد اعلام کرده است که نرخ فروش محصول اصلی شرکت از طرف سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تعیین می شود و در صورت اشباع بازار از محصول شکر کاهش نرخ فروش از نرخ مصوب دولت نیز متصور است. همچنین ماده اولیه اصلی صنعت قند و شکر، چغندر قند است که نرخ آن توسط دولت تعیین و اعلام می شود.

علاوه بر این با توجه به افزایش عوامل بهای تمام شده عمدتا مربوط به تاثیرات نرخ ارز در قیمت خرید قطعات و افزایش ۳۶ درصدی حقوق است.

این شرکت در تشریح سایر برنامه های با اهمیت خود برای دوره ۱۲ماهه منتهی به ۳۱تیر۱۳۹۹ اعلام کرده است که ظرفیت کارخانه به میزان ۲۵۰۰ تن ارتقا می یابد.