بررسی آمار معاملات محصولات آلومینیومی در بورس کالا

قیمت پایه شمش آلومینیومی المهدی 227 هزار و 105 ریال به ازای هر کیلوگرم تعیین شده بود که به دلیل تقاضای حدود سه برابر بیشتر از میزان عرضه، قیمت این محصول به 231 هزار و 181 ریال به ازای هر کیلوگرم رسید به این ترتیب افزایش دو درصدی را در قیمت معامله شمش المهدی شاهد هستیم.

به گزارش  رهنمون سرمایه امروز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه، یک هزار و ۸۰۰ تن شمش آلومینیومی با خلوص ۹۹٫۷۵ درصد شرکت المهدی و ۵۲۰ تن بیلت ۷ آلیاژ ۶۰۶۳ شرکت آلومینیوم ایران در بورس کالا معامله شد.

همان‌طور که در نمودار ۱ آمده است، امروز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه، یک هزار و ۸۰۰ تن شمش هزار پوندی با خلوص ۹۹٫۷۵ درصد شرکت‌‌ المهدی به قیمت ۲۳۱ هزار و ۱۸۱ ریال به ازای هر کیلوگرم عرضه شد که نسبت به معامله گذشته (سه‌شنبه ۱۵ بهمن ماه) که به قیمت ۲۲۸ هزار و ۹۳۵ ریال به ازای هر کیلوگرم خرید و فروش شد، یک درصد معادل دو هزار و ۳۳۴ ریال به ازای هر کیلوگرم رشد قیمت داشت.

در روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه، شرکت‌ المهدی یک هزار و ۸۰۰ تن شمش خالص عرضه کرد که نسبت به عرضه پیشین (سه‌شنبه ۱۵ بهمن ماه) ۲۰۰ درصد بیشتر است.

هماهنطور که در نمودار ۲ آمده است، شرکت المهدی امروز پنج هزار تن تقاضا برای شمش خالص داشت که نسبت به روز عرضه پیشین پنج هزار تن بیشتر بود. در نهایت این شرکت در این روز یک هزار و ۸۰۰ تن شمش خالص فروخت.

قیمت پایه شمش آلومینیومی المهدی ۲۲۷ هزار و ۱۰۵ ریال به ازای هر کیلوگرم تعیین شده بود که به دلیل تقاضای حدود سه برابر بیشتر از میزان عرضه، قیمت این محصول به ۲۳۱ هزار و ۱۸۱ ریال به ازای هر کیلوگرم رسید به این ترتیب افزایش دو درصدی را در قیمت معامله شمش المهدی شاهد هستیم.

بیلت شرکت ایرالکو

یکشنبه ۲۰ بهمن ماه، شرکت آلومینیوم ایران یک هزار تن بیلت ۷ آلیاژ ۶۰۶۳ به قیمت ۲۴۵ هزار و ۳۵۶ ریال به ازای هر کیلوگرم عرضه کرد که نسبت به معامله گذشته (دوشنبه ۱۴ بهمن ماه) که به قیمت ۲۴۷ هزار و ۶۳۷ ریال به ازای هر کیلوگرم خرید و فروش شد، ۰٫۹ درصد یا معادل دو هزار و ۲۸۱ ریال به ازای هر کیلوگرم افت داشت.

در روز یکشنبه ۲۰ بهمن ماه، این شرکت در تالار اصلی ۵۰۰ تن تقاضا داشت که ۴۶۰ تن آن معامله شد و ۵۴۰ تن مابقی آن به تالار مچینگ انتقال یافت و ۲۰ تن تقاضا در تالار مچینگ برای خرید این نوع بیلت وجود داشت که به همین میزان نیز فروش رفت.

امروز شرکت ایرالکو ۵۲۰ تن بیلت خود را در تالار مچینگ عرضه کرد که به همین میزان نیز تقاضا داشت و فروش رفت.

منبع : بورس امروز