تولید انبوه ۲۳ قطعه خودرو

به گزارش رهنمون سرمایه ،  مهدی صادقی نیارکی در دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت برق، الکترونیک و مخابرات، از کاهش ارزبری ۴۲ میلیون یورویی در نتیجه انعقاد ۴۷ قرارداد در زمینه داخلی‌سازی تجهیزات صنعت برق، الکترونیک و مخابرات خبر داد.وی با بیان اینکه تاکنون 6 میز ساخت داخل در بخش موتورسیکلت، خودرو، پتروشیمی، مس و الکترونیک برگزار شده، اظهار کرد: در این شش میز تعمیق داخل ۱۲۴ سازنده حضور پیدا کردند و برای ۱۵۹ قطعه قرارداد ساخت داخل به ارزش چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد امضا شده که منجر به کاهش ارزبری ۴۱۲ میلیارد یورویی خواهد شد.

بر اساس گزارشی از ایسنا، سرپرست معاونت امور صنایع وزیر صمت، افزود: در میز تخصصی تعمیق ساخت داخل صنعت برق، الکترونیک و مخابرات، ۴۷ قرارداد به ارزش ۵۲۳ میلیارد تومان منعقد شد که طبق آن‌ها ۲۸ تجهیز به تولید انبوه خواهد رسید و منجر به کاهش ۴۲ میلیون یورویی در ارزبری این صنعت خواهد شد.

صادقی نیارکی اضافه کرد: در میز دوم تعمیق ساخت داخل، صنعت خودرو برای داخلی‌سازی ۴۲ قطعه برنامه‌ریزی شد که تاکنون هشت قطعه به تولید انبوه رسیده است.

وی در پایان از ادامه برگزاری میز تعمیق ساخت داخل صنایع پتروشیمی، لوازم خانگی، تاسیسات، خودرو و صنایع ریلی تا پایان سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: میز تعمیق ساخت داخل سایر بخش‌ها در سال آینده برگزار خواهد شد.

منبع : فلزات