دست حقوقی‌ها بر گلوی بازار و نقدینگی بهانه‌ای برای عرضه آبشاری

پستهای اخیر

amir farahani
View all posts
امید مخبری
View all posts
احمد زارع
View all posts
ugd uhhasdkj
View all posts
سعید دیده
View all posts
سید علی اکبر هاشمی راد
View all posts
مهدوی مهدوی
View all posts
rezataebe110
View all posts
09170188092
View all posts

محسن عباسلو در گفتوگو با بورس نیوز درباره ادامه ریزش قیمت سهام اظهار کرد: بازار ازنظر جو روانی در انتظار جابجایی دولت در آمریکا و رفتن ترامپ بوده و به همین دلیل، ازنظر روانی هنوز جو منفی بر بازار حاکم است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: حجم معاملات چند روز اخیر بازار بالا نیست، اما با منفی زیادی هم مواجه نیست و معاملات روان است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی بازار حقوقی‌ها هستند، گفت: به‌محض حرکت بازار به سمت مثبت شدن و ثبات روند حرکتی، حقوقی‌ها به بهانه نداشتن نقدینگی برای بازارگردانی شروع به عرضه آبشاری سهام می‌کنند، رصد بازار نشان می‌دهد ۷۰ تا ۸۰ درصد معاملات بازار مربوط به حقوقی‌ها و اجازه نفس کشیدن به بازار نمی‌دهند.

عباسلو تصریح کرد: این اقدام حقوقی‌ها موجب شد، سهامداران خرد به سمت سهام کوچک حرکت کنند تا از اقدامات حقوقی‌ها رها شوند.

کارشناس بازار سرمایه حقوقی‌ها از مشکلات اساسی بازار هستند، بیان کرد: حقوقی‌ها به بهانه نداشتن منابع کافی برای بازارگردانی سهام، اقدام به عرضه می‌کنند تا از قیمت کف حمایت کنند، اما عملاً از قیمت کف یا حمایت نمی‌کنند یا حداقل حمایت صورت می‌گیرد و فروش سنگین و خرید اندک را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه هیچ ریسکی بازار را تهدید نمی‌کند، خاطرنشان کرد: بازار پس از جابه‌جایی قدرت در آمریکا و با ارائه گزارش شرکت‌ها با رشد مواجه خواهد شد.

عباسلو با بیان اینکه روند بازار به‌گونه‌ای است که قدرت شکست شاخص یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار واحد را نخواهد داشت، گفت: فلزات اساسی طی هفته آینده می‌توانند لیدری بازار را بر عهده بگیرند.